مشروعیت اسلام به غدیر است/ تبیین واقعه غدیر وظیفه ای همگانی است

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: واقعه عظیم غدیر در ۱۸ ذی الحجه تشریع شد ولی تبیین آن وظیفه ای همگانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، آیت الله عباسعلی سلیمانی در دیدار رئیس و جمعی از اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی کاشان که با هدف رونمایی از «طرح ضیافت غدیر» برگزار شد با تجلیل از عملكرد دانشگاه آزاد اسلامی طی عمر با برکت خود گفت: این دانشگاه به برکت اندیشه حضرت امام خمینی (ره) و تلاش ستودنی مدیران آن اکنون از پیشتازان دانشگاهی در کل کشور است.



نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به عظمت عید آسمانی غدیر گفت : پيامبر اکرم صلی الله علیه و آله جشن غدیر را دایر کرد ولی تبیین آن به عهده همگان برای همیشه است چرا که این واقعه عظیم در ۱۸ ذی الحجه تشریع شد ولی تبیین آن وظیفه ای همگانی است.

 

 

آیت الله سلیمانی با تشبیه رخداد عظیم غدیر به راه هدایت گفت: این راه هدایتی که است که به امر خدا و با تلاش و کوشش پیامبر خدا ص  تاسیس شد اما حفظ و نگهداری و راهداری آن بر عهده مومنان و شیعیان است فلذا بر همه لازم است تا در تکریم غدیر کوشا باشند و وقتی در طول تاریخ این مهم پاسداشت نشد حادثه بزرگی چون عاشورا پدیدار شد. 


نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان در ادامه گفت:  مشروعیت تشیع به غدیر است و در حقیقت مشروعیت اسلام به غدیر است، چرا که به فرموده حضرت امام باقر علیه السلام «بُنِیَ الْإِسْلَامُ عَلى‏ خَمْسٍ‏: عَلَی الصَّلَاةِ وَ الزَّکَاةِ وَ الْحَجِّ وَ الصَّوْمِ‏ وَ الْوِلَایَةِ وَ لَمْ یُنَادَ بِشَیْ ءٍ کَمَا نُودِیَ بِالْوَلَایَةِ؛ اسلام بر پنج چیز استوار و بنا شده است: نماز، زکات، حج، روزه و ولایت؛ اما ولایت اهل بیت ع از همه مهم تر است. فلذا اگر هر روز هم انسان بتواند برای احیاء این میراث گران بها اقدامی انجام بدهد کاری ارزشمند است.

 

آیت الله سلیمانی اقدام دانشگاه آزاد اسلامی کاشان را در تکریم و بزرگداشت عید سعید غدیر و سنت حسنه اطعام با برگزاری طرح «ضیافت غدیر» قابل ستایش و شایسته تقدیر دانست و گفت: در این ایام شیوع کرونا که امکان برگزاری برخی محافل فراهم نیست اطعام افراد مستحق و نیازمند امری بسیار نیکو و پسندیده است. در واقع این کار خیری است که در آن افراد مستحق، میهمان ولایت و امامت هستند و این اطعام سبدکالای ولایتی و هدیه امامتی تقدیم به آنان است. 

 

در پایان این دیدار، طرح ضیافت غدیر دانشگاه آزاد اسلامی کاشان رونمایی شد.
 

کد خبر 1076354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha