۵ مرکز مشاوره، خیریه و توانبخشی در آران و بیدگل به بهره‌برداری می‌رسد

فرماندار شهرستان آران و بیدگل از راه اندازی ۵ مرکز مشاوره، خیریه و توانبخشی تا پایان سال‌ جاری در این شهرستان خبر داد.

دکتر اسماعیل بایبوردی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با گرامیداشت هفته بهزیستی ، نقش این نهاد را در مدیریت و کاهش آسیب‌های اجتماعی و همچنین مداخله‌گری در امور اجتماعی مهم خواند  و گفت: بیش از دو هزار و ۱۰۰ معلول حوزه توابخشی و ۲۱۰ خانواده تحت پوشش حوزه امور اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان آران و بیدگل هستند.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل نقش بهزیستی را در تأمین سلامت فکری و روانی مددجویان و معلولان مهم و بی بدیل ارزیابی کرد و گفت: مددجویان تحت پوشش این نهاد به دلیل آسیب‌های ناشی از محرومیت، نیاز به تکریم بیشتر و  فعالیت کارکنانی با صبر و سعه صدر بالا و تواضع بیشتر و دانش‌گرا دارند.

 

بایبوردی افزود: وجود ۳ مرکز حوزه امور اجتماعی، ۱۰ مرکز تحت نظارت حوزه پیشگیری، ۳ مرکز توانبخشی و ۳ مرکز حوزه مشارکت‌ های مردمی تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان آران و بیدگل، در توانبخشی، مدیریت و کاهش آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان موثر است.

 

فرماندار آران و بیدگل، رعایت حق و حقوق مددجویان را از مصادیق بارز رعایت حقوق شهروندی از سوی مسئولان برشمرد و گفت: توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار با برنامه‌ریزی مناسب می‌تواند در ایجاد آرامش و تسکین این قشر از جامعه موثر باشد. همچنین می توانیم با راه‌اندازی مکان‌های ورزشی ویژه معلولان، در تقویت امیدآفرینی و نشاط اجتماعی آنان تلاش کنیم.

 

بایبوردی بر ضرورت تحقق شعار هفته بهزیستی«هوشمندسازی، محله‌ محوری و سلامت اجتماعی در خانواده» تاکید کرد و گفت:  ۵ مرکز مشاوره، خیریه و توانبخشی تا پایان سال‌جاری در شهرستان آران و بیدگل به بهره‌برداری می‌رسد و امیدواریم با همکاری‌ و مشارکت‌های دولتی، مردمی و خیرین نیک ‌اندیش بتوانیم گام‌های موثرتری در توسعه سلامت اجتماعی، پیشرفت ایران عزیز و اعتلای شهرستان آران و بیدگل برداریم./

کد خبر 1076399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha