۴۰ میلیارد تومان به تکمیل دوبانده سازی جاده بیرجند - قاین اختصاص یافت

داعی از اختصاص اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی از محل ماده ۵۶ قانون بودجه برای تکمیل دوبانده سازی جاده بیرجند - قاین خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «وحید داعی» امروز (۲۶ تیر) در نشست خبری با اشاره به وضعیت عملیات اجرایی دوبانده سازی محور بیرجند- قاین، اظهار کرد: عملیات دوبانده سازی این جاده به طول ۱۰۰ کیلومتر از سال ۸۹ آغاز شد و در حال حاضر حدود ۷۰ کیلومتر از این مسیر دوبانده است و ۳۰ کیومتر باقی مانده که ۱۴ کیلومتر آن حداکثر تا شهریور ماه به بهره‌برداری می‌رسد

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۴۵ کیلومتر از باند دوم این محور تا پایان سال ۹۸ انجام شده، افزود: اما در سال ۹۹ به تنهایی ۲۵ کیلومتر از این جاده دوبانده شد که پنج برابر متوسط عملکرد دوبانده سازی در ۱۰ سال گذشته بوده است.

 

وی ادامه داد: طی هفته های اخیر  در فاز دوم جذب اعتبار از محل ماده ۵۶ قانون بودجه با ۴۰ میلیارد تومان قرارداد متمم برای تکمیل دوبانده سازی جاده بیرجند - قاین نیز موافقت شد که امیدواریم با تأمین اعتبار ۱۶ کیلومتر باقیمانده این مسیر تا پایان امسال تکمیل شود.

 

داعی یادآور شد: در حال حاضر احداث باند دوم برای هر کیلومتر ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان هزینه دارد که ۲۰ برابر نسبت به سال ۸۹ افزایش یافته است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه مجموعه کریدورهایی که از این استان عبور می‌کند دارای اهمیت هستند و فقط جاده بیرجند - قاین اولویت استان نیس، تصریح کرد: در جاده بیرجند - زاهدان   اکنون چهار پیمانکار فعال هستند و کار در حال انجام است.

 

وی ابراز امیدواری کرد محدوده بیرجند - سربیشه و همچنین قطعه‌ای از جاده نهبندان به طول ۶.۵ کیلومتر تا شهریور ماه امسال آماده بهره‌برداری شود.

 

داعی با اشاره به اینکه محور بیرجند - طبس با ترافیک بالا اما کیفیت پایینی دارد، افزود: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده این محور اکنون دارای ردیف اعتباری مستقل در قانون بودجه است که ابلاغ تخصیص آن صادر شده و به زودی مناقصه برگزار خواهیم کرد.

 

«اسدالله جلال‌زاده» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی نیز در این جلسه به تشریح وضعیت راه‌های روستایی پرداخت و گفت: از مجموع ۱۱ هزار کیلومتر راه روستایی استان ۶ هزار کیلومتر آن آسفالت شده است.

 

وی بیان کرد:شاخص برخورداری راه آسفالت کشو ر۵۳ درصد و در استان خراسان جنوبی  ۵۹ درصد است.

کد خبر 1076440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha