اعزام مربی به زندان آستارا

مهدوی از اعزام مربی قرآن و کارشناس مسائل فرهنگی و مذهبی به زندان عمومی شهرستان آستارا خبر داد.

«جمشید مهدوی» دقایقی پیش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آستارا گفت: طی تفاهم نامه امضاء شده بین اداره اوقاف و امور خیریه و اداره زندان آستارا، اداره اوقاف مربی قرآن و کارشناس مسائل فرهنگی و مذهبی به زندان در طول سال جاری اعزام می کند.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بندر آستارا با بیان اینکه در این راستا سه مربی متخصص و مجرب به اداره زندان آستارا اعزام می شوند، افزود: این مربیان و کارشناسان فرهنگی و مذهبی نسبت به برگزاری کلاس های قرآن و برنامه های فرهنگی و مذهبی در اداره زندان با رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی اقدام می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه همه فعالیت های فرهنگی و تربیتی كه در زندان ها انجام می شود با رویكرد اصلاحی افراد جهت ورود مجدد به جامعه است که در این بین اهمیت برگزاری برنامه‌های قرآنی به عنوان محور امور فرهنگی و تربیتی در زندان ها بیش از سایر برنامه ها است، تصریح کرد: حضور در برنامه های دینی زندان و به ویژه جلسات قرآنی نقش اصلی در اصلاح افراد دارد.

 

مهدوی با اشاره به اینکه بازپروری در ندامتگاه های کشور به روش های مختلف انجام می شود كه بی شک انس با آموزه های دینی و كتاب آسمانی نقش ویژه ای برای تربیت واقعی افراد را دارد، گفت: در این بین نقش اساتید اهل فن بسیار مهم است که در همین راستا اداره اوقاف و امور خیریه از نخبگان اعزامی از مرکز در این خصوص استفاده می کند.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه بندر آستارا با بیان اینکه در پایان دوره به نفرات برگزیده گواهینامه اعطاء می شود که این گواهی ها در تخفیف مجازات و تخصیص مرخصی تاثیر مثبت دارد، خاطرنشان کرد: در طرح های مختلف اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آستارا نیز به صورت دوره ای بروشور و کتب مختلف تحویل اداره زندان آستارا جهت استفاده زندانیان می کند.

کد خبر 1076470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha