لزوم اجتناب از ارجاع پرونده های اقدام ملی مسکن به کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری

فرهادی گفت: شهرداری بیرجند باید با توجه به تصمیمات گذشته از ارجاع پرونده های اقدام ملی مسکن به کمیسیون ماده ۱۰۰ خودداری کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «محمد فرهادی» امروز (۲۷ تیر) در شورای مسکن استان اظهار کرد: هدف از اجرای طرح اقدام ملی کمک به خانه دار شدن اقشار کم درآمد و متوسط به پایین جامعه است و دولت به دنبال این مهم است که این پروژه به بهترین نحو به سرانجام برسد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهر بیرجند مشمول مجری ذی‌صلاح هستند، گفت: از انجمن سازندگان مسکن درخواست می شود به وظایف اجتماعی خود در این زمینه بیش از گذشته توجه کنند و با دریافت حداقل درصد هزینه مجری ذی صلاح این موضوع را مدیریت کنند تا کار سریعتر انجام شود.

 

فرهادی در ادامه به مشکل تأکید کرد: شهرداری بیرجند باید با توجه به تصمیمات گذشته از ارجاع پرونده های اقدام ملی مسکن به کمیسیون ماده ۱۰۰ خودداری کنند و خیلی خوشایند نیست که وقتی مدیران در جلسه ای تصمیمی می گیرند بعد از آن به گونه دیگری عمل می کنند.

 

وی با تأکید بر استفاده از مصالح بومی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان، ادامه داد: البته باید پیش بینی های لازم برای تأمین مصالح مورد نیاز این طرح در صورت نبود مصالح بومی و یا هزینه های بالای آن انجام شود اما اولویت بر حمایت از مصالح بومی استان خواهد بود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌ جنوبی در پایان یکی از مشکلات در بدنه مدیران استانی را عدم پیگیری لازم برای جذب اعتبارات ملی از وزارتخانه های مربوطه دانست و بیان کرد: به استناد ماده ۵  تصویب نامه هیات وزیران باید مدیران شرکت های خدمات‌رسان خراسان جنوبی نسبت به مطالبه سهم استان از اعتبار ملی برای تأمین خدمات زیربنایی طرح اقدام ملی مسکن اقدام کنند و برنامه زمان بندی اجرایی برای تأمین این خدمات را به دبیرخانه شورای مسکن استان ارائه دهند.

کد خبر 1076593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha