۲۲۱۰ واحد مسکن اقدام ملی در خراسان جنوبی وارد مرحله اجرا شد

داعی گفت: از آغاز اجرای طرح اقدام ملی مسکن در خراسان جنوبی تاکنون ۲ هزار و ۲۱۰ واحد مسکونی وارد فاز اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «وحید داعی» امروز (۲۷ تیر) در شورای مسکن استان که با هدف بررسی پیشرفت فیزیکی و رفع مشکلات در مسیر اجرای پروژه‌ اقدام ملی مسکن برگزار شد، اظهار کرد: سهمیه استان خراسان‌ جنوبی از مجموع ۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن در کشور، ۲ هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی بوده که از این تعداد هزار و ۶۰۷ واحد برای شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و هزار و ۳۸۳ واحد نیز برای شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر بوده است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: بیش از ۱۵ هزار نفر در سامانه طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند که پنج هزار و ۳۷۱ نفر واجد شرایط شناخته و پنج هزار و ۳۳۹ نفر نیز تاکنون به بانک مراجعه کرده‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه برای سه هزار و ۷۲۷ نفر از متقاضیان ۳۶ هکتار زمین در نظر گرفته شده است، ادامه داد: بیش از سه هزار نفر نیز قرارداد ساخت امضا کرده‌اند.

 

داعی با بیان اینکه در شهر بیرجند تاکنون ۲ هزار و ۲۹۹ متقاضی واریز وجه داشته اند، افزود: اراضی تخصیصی در شهر بیرجند برای سه هزار و ۲۲۷ واحد بوده است که ۱۸۷ واحد با بانک مسکن انعقاد قرارداد داشتند.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: در شهر بیرجند تاکنون پروانه ساختمانی برای متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن صادر نشده است که با شهرداری باید تصمیمی اتخاذ شود تا روند کار در این زمینه تسریع شود.

 

وی ادامه داد: اما با شهرداری بیرجند توافق شد تا عملیات اجرایی متقاضیان اقدام ملی مسکن را به دلیل نداشتن پروانه متوقف نکنند که خوشبختانه تاکنون ۹۶۷ واحد در شهر بیرجند عملیات اجرایی آن آغاز شده است و ۹۳ واحد اتمام فونداسیون و ۶۰ واحد در مرحله اسکلت و ۲ واحد نیز به مرحله اجرای سقف رسیده است.

 

داعی با بیان اینکه در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر ۲ هزار و ۷۵۱ نفر واریز وجه داشته اند، عنوان کرد: در این شهرها برای ۱۹۰ متقاضی با بانک قرارداد منعقد شده و برای هزار و ۲۷۷ نفر پروانه ساختمانی صادر شده است و در مجموع عملیات اجرایی هزار و ۲۴۳ واحد مسکونی آغاز شده است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در طرح اقدام ملی مسکن در سطح استان تاکنون ۲ هزار و ۲۱۰ واحد وارد فاز اجرا شده است.

 

وی در ادامه درخواست کرد از ارجاع پرونده های اقدام ملی مسکن به کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری خودداری شود و انجمن سازندگان مسکن نیز حداقل درصد هزینه مجری ذی صلاح را از متقاضیان در شهر بیرجند دریافت کنند.

 

داعی در پایان بر حمایت از استفاده از مصالح بومی برای ساخت پروژه های اقدام ملی مسکن تأکید کرد و افزود: با توجه به آغاز عملیات ساخت می طلبد دستگاه های خدمات رسان نحوه و زمان خدمات زیربنایی در این طرح ملی را ارائه دهند.

 

کد خبر 1076617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha