ثبت نام حدود ۱۷ هزار گلستانی در طرح تامین مسكن جوانان

حسینی گفت: حدود ۱۷ هزار گلستانی در طرح تامین مسكن جوانان و نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی بنياد مسكن گلستان ثبت نام کردند.

«سیدمحمد حسینی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: طرح تامین مسکن جوانان و نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی، طرح ابتکاری مدیرکل بنیادمسکن استان گلستان است که اهدافی همچون کمک به جهش تولید و عرضه مسکن در روستاها، کنترل قیمت زمین و مسکن در روستاها، کمک به توسعه و عمران روستاها، کمک به رونق تولید، اشتغال و اقتصاد روستاییان، ماندگاری روستائیان و مهاجرت معکوس به روستاها، جلوگیری از حاشیه نشینی در شهرها، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، تامین مسکن جوانان، زوجهای جوان، مستاجران و علاقه مندان سکونت در روستاها و مقابله و پیشگیری از خسارتهای جانی و مالی در حوادث غیرمترقبه با نوسازی و مقاوم سازی واحدهای فرسوده روستایی را دنبال می کند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: این طرح که در قالب تفاهم نامه با ۲۷ دستگاه اجرایی و دفتر امور روستایی استانداری گلستان کارسازی شده، در مرحله اول با انتخاب ۲۰۰ روستای هدف و ثبت نام از متقاضیان آغاز شده که ثبت نام حدود ۱۷ هزار متقاضی نشان از نیاز مردم و موفقیت این طرح در اهداف مدنظر دارد.

 

وی ادامه داد: این طرح قرار است به دو روش خودمالکی شامل افرادی که زمین برای ساخت مسکن دارند با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ۱۰۰ میلیونی و افرادی که زمین در روستاها ندارند، با تامین زمین و تسهیلات تا سقف ۲۳۰ میلیون تومان که ۸۰ درصد آن قرض الحسنه است، اجرایی شود.

 

حسینی اظهارداشت: پایش حدود ۱۷ هزار متقاضی این طرح که ثبت نام در آن در روز ملی ازدواج همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) به پایان رسیده، از عید قربان تا عید غدیر انجام خواهد شد.

 

 

 

 

کد خبر 1076623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha