آسیب زدن به قانون بزرگترین خطر از ناحیه دشمن است

آیت الله عبادی با بیان اینکه شورای نگهبان حافظ اسلام و قانون اساسی است، گفت: بزرگترین خطر از ناحیه دشمن بر علیه ما این است که به نحوی قانون را بخواباند تا در جامعه اجرا نشود و به همان نسبت باید ما در دشمن شناسی هوشیار باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۲۷ تیر) در دیدار رئیس و ناظرین شورای نگهبان استان اظهار کرد: در جهان هستی قانون حاکم است و قوانین بشری و حتی تشریع الهی همه آن قانون است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه آسیب زدن به قانون ما خطرناکترین گزینه و طرح دشمن است که بر علیه ما بکار می گیرد، گفت: دشمن ما را تحت تاثیر عواملی قرار می دهد که خودمان به قانون بی اعتنا باشیم یا عناصر نفوذی‌اش در پیاده سازی قانون جا به جا کنند.

 

وی ادامه داد: بزرگترین خطر از ناحیه دشمن بر علیه ما این است که به نحوی قانون را بخواباند تا در جامعه اجرا نشود بنابراین به همان نسبت باید ما در دشمن شناسی هوشیار باشیم.

 

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه دشمن ما در دشمنی هوشیار و طرح و سخنانش کارشناسی شده است، یادآور شد: داستان جریمه شدن چرچیل را تقریبا همه می‌دانند؛ راننده چرچیل برای رسیدن به یک جلسه مهم تخلف می‌کند و وسط خیابان ناگهان افسر راهنمایی‌ و رانندگی قبض جریمه به دست در حین بمباران پیدا شد و دستور توقف داد. راننده گفت: «نخست‌ وزیر است و به جلسه محرمانه‌ای می‌رود و باید راس ساعت به جلسه برسد و به همین دلیل از خیابان ورود ممنوع استفاده کردم». افسر با خونسردی گفت: «هم ماشین و هم نخست‌ وزیر و هم وظیفه‌ام را خوب می‌شناسم». وقتی راننده مشغول دور زدن شد چرچیل گفت: «جنگ را می‌بریم، چون قانون حاکم است».

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه هر کشوری برای پیشرفت در هر بخشی باید طبق قانون رشد کند وگرنه زمین گیر می شود، تصریح کرد: مشکل کشور ما این است که مدیران نتوانستند قانون را اجرا کنند، همین نارضایتی هایی که می بینید به خاطر قانون شکنی ها در جهت اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و ... است.

 

وی با بیان اینکه در کشوری که قانون حاکم نباشد شکست می خورد، ادامه داد: تمام شکست های ما مبنی بر قانون شکنی ماست، این در حالی است که افراد نفوذی در فضای مجازی، صحنه میدانی، مدیریت کشوری و حتی در خانه‌ها ما را به قانون شکنی تشویق می کنند و ما هنوز نتوانسته ایم دولت اسلامی که بتواند قانون اسلام را اجرا کند، تشکیل دهیم.

 

آیت الله عبادی بیان کرد: باید در اطلاعات عمومی بیش از این به مردم عزیزمان که با همه سختی و مشکلات پایمردی نشان می دهند کمک کنیم و آن مسئله اصرار به اجرای قانون است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برخی دارند غیرمستقیم به وسیله خود مردم قوانین اسلامی را از بین می برند، گفت: وقتی به عده‌ای پول حرام، اختلاس و حقوق نجومی می دهند او را از قانون منحرف می کنند تا با پول های حرام مشغول شود و دیگر هیچ چیز برای او مهم نباشد. در مقابل عده ای هم که ناچار می شوند با زباله گردی درآمد اندکی داشته باشند هم نمی‌توانند قانون را رعایت کنند.

 

وی افزود: شورای نگهبان حافظ قوانین است چه در مسئله انتخابات و چه در حفظ قانون شرع و قوانین مصوبی که در تصمیماتی برای کشور گرفته می شود.

 

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه اساس یک کشور، قانون آن است، ادامه داد: باید در شرایط فعلی و آینده روی مسئله اجرای قانون بیشتر کار شود.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به جایگاه مقدس شورای نگهبان، تصریح کرد: خوشبختانه در کادرسازی‌های که در این مدت شورای نگهبان داشتند اقدامات آنان قابل قبول است.

 

وی به برگزاری انتخابات باشکوه اشاره کرد و گفت: علی رغم کارشکنی ها و توطئه ها چندساله دشمنان در این شرایط تهاجم دنیا، شورای نگهبان توانست انتخاباتی را انجام دهد که گویی بوی اول انقلاب به مشام می رسد.

 

 

 

کد خبر 1076729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha