شکارچی جیرفتی دوستدار طبیعت شد

مطهره قریشی گفت: نامدار مقبلی یکی از شکارچیان قدیمی ساکن جیرفت در اقدامی داوطلبانه اسلحه گلوله زنی خود را به محیط بانان تحویل داده و بدین ترتیب دوستدار طبیعت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «مطهره قریشی» گفت: نامدار مقبلی یکی از شکارچیان قدیمی ساکن جیرفت در اقدامی داوطلبانه اسلحه گلوله زنی خود را به محیط بانان تحویل داده و بدین ترتیب دوستدار طبیعت شد.


رئیس اداره حفاظت محیط زیست جیرفت افزود: این شکارچی با هدف حفاظت از گونه های ارزشمند جانوری و با شعار با حیوانات و طبیعت مهربان باشیم اسلحه خود را تحویل داده و تصمیم گرفت برای همیشه شکار را کنار گذاشته و به حفظ محیط زیست کمک کند.


وی اقدام شکارچی جیرفتی را ارزشمند و قابل تقدیر برشمرد و ابراز کرد: اقدام این شكارچی در راستای جلوگيری از شكار بي رويه و حفظ تنوع زيستی منطقه قابل تحسين است و اين گونه موارد نشان از تاثير فرهنگ سازی در تغيير نگرش ها نسبت به محيط زيست دارد.


قریشی اظهار کرد: تحویل اسلحه های شکاری و گلوله زنی و همکاری با مأموران سازمان محیط زیست یک حرکت بیداری زیست محیطی است که خوشبختانه در کل کشور و از جمله در شهرستان جیرفت آغاز شده است.


رئیس اداره حفاظت محیط زیست جیرفت ادامه داد: هدف ما آ‌ن است که مردم با افزایش آگاهی های زیست محیطی نسبت به حفظ انفال خدادادی حساس شده و خودشان حافظان این عرصه باشند.



وی در خاتمه ضمن تشکر از نامدار مقبلی به دلیل این حرکت خداپسندانه که نشان از انسانیت، منش بالا، آگاهی و مسئولیت پذیری ایشان نسبت به نسل های آینده است، عنوان کرد: امیدوارم این اقدام آغاز راهی باشد برای دیگر شکارچیان که اسلحه خود را زمین گذاشته و به جای چکاندن اسلحه به سمت جانداران، دوربین به دست بگیرند و زیبایی های طبیعت وحیات وحش منطقه را ثبت و ضبط کنند.

کد خبر 1076732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha