اجرای بیش از 4000 طرح اشتغالزایی ویژه بانوان سرپرست خانوار زنجانی

سرپرست معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد زنجان با اشاره به اینکه 30 درصد مجریان طرح های اشتعال این نهاد، زنان سرپرست خانوار هستند، گفت: تاکنون بیش از چهار هزار طرح اشتغالزایی ویژه این گروه اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، منصور عبادی، سرپرست معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد زنجان گفت: تاکنون بیش از چهار هزار طرح خود اشتغالی در زمینه های تولیدی، کشاورزی، صنایع دستی، خدماتی، دامداری و مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار و دختران بازمانده از تحصیلی ایجاد شده است.
 

وی مبلغ سرمایه گذاری در این خصوص را 150 میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: این حوزه در استان در سال جاری بیش از 2 هزار طرح خوداشتغالی در قالب طرح های کارانگیزی، مشاغل خانگی و کسب و کار خرد با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال ایجاد کرده است.
 

به گفته این مقام مسئول، تاکنون بیش از 9 هزار طرح خوداشتغالی با اشتغالزایی بیش از 10هزار نفر و با اعتباری بالغ بر 350 میلیارد ریال از محل تسهیلات قرض الحسنه بانکی و منابع داخلی امداد توسط این نهاد در مناطق روستایی و محروم استان اجرا شده است.


وی یادآورشد: توانمند سازی خانواده های تحت حمایت این نهاد با محوریت اشتغال، یکی از راهبردهای اساسی امداد در رویکرد جدید خدمت رسانی به مددجویان است.
 

عبادی، افزود: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری و در لبیک به معظم له، حرکت جهادی بسیار مناسبی جهت اشتغال جامعه هدف صورت گرفته است.
 

سرپرست معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: امسال بیش از سه هزار طرح اشتغال و خودکفایی در قالب طرحهای کارانگیزی، توان افزایی و کسب و کار خرد در مناطق روستایی و محروم استان اجرا شده و یا در دست اجراست و در این خصوص بیش از 200 میلیارد ریال از تسهیلات قرض الحسنه بانکی و منابع امداد سرمایه گذاری شده است.
 

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد زنجان، وی یادآورشد:‌ برنامه های اشتغال و خودکفایی مددجویان در مقایسه با سال گذشته، از یک رشد چشمگیر 400 درصدی برخوردار بوده که این موضوع حاکی از توجه جدی این نهاد و مسئولین ارشد نظام به رفع معظل بیکاری و تحقق عدالت اجتماعی است.
 

عبادی افزود: طی برنامه پنج ساله پنجم و در راستای برنامه ها و رویکرد جدید امداد ، بیش از 50 درصد از مددجویان مستعد تحت پوشش کمیته امداد استان، ضمن برخورداری از اشتغال مولد و پایدار و پس از توانمندی کامل از تحت پوشش این نهاد خارج خواهند شد.
 

پایان پیام/

کد خبر 107675

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha