کمک به محرومان جامعه اسلامی از ویژگی های بارز امام باقر(ع) بود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل گفت: یکی از ویژگی های بارز امام باقر(ع) تلاش و کوشش آن بزرگوار به منظور تأمین وضع معیشتی زندگی فردی و کمک به محرومان جامعه اسلامی بود.

حجت الاسلام سمیع الله مردان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل با تسلیت سالروز شهادت پنجمین امام شیعیان حضرت امام محمد باقر(ع) گفت: منزلت علمی و نقش برجسته امام باقر (ع) در احیای دین بر هیچ ‏کس پوشیده و مخفی نیست.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل افزود: امام باقر(ع) توانستند با احادیث فراوانی که در شاخه های مختلف علوم ذکر می کردند سنگ بنای یک نظام فکری اصیل را شکل دهند.

 

حجت الاسلام مردان تصریح کرد:  ویژگی های اخلاقی زیادی از جمله به یاد خدا بودن، داشتن روحیه جود، سخاوت و بخشش و حلم و بردباری از این امام بزرگوار ذکر شده است. یکی از القاب این امام بزرگوار شکافنده علم است  زیرا او گنجینه های نهانی معارف و حقایق احکام را آشکار می کرد.

 

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: امام باقر (ع) در زمان خود به احیای قرآن پرداخت و همان سفارش رسول خدا را احیا کرد و به تفسیر آیه های قرآن پرداخت، راه اجتهاد را باز کرد و در مقابل اجتهادات انحرافی، بدعت‌ها و عادت غلو ایستاد و جبهه گرفت.

 

حجت الاسلام مردان بیان داشت: یکی از ویژگی‌های بارز شخصیتی امام باقر (ع) تلاش و کوشش آن بزرگوار به منظور تأمین وضع معیشتی زندگی فردی و کمک به محرومان جامعه اسلامی بود. امام باقر(ع) هیچ زمانی از حال محرومان غافل نمی‌شد و به دستگیری و دلجویی از مستمندان جامعه می‌پرداختند. و این در حالی بود که شرایط حاکم، فشار مالی فراوانی بر اهل بیت علیهم السلام تحمیل می‌کرد. 

 

وی افزود: در تاریخ بیشترین حدیث از امام محمد باقر(ع) و امام صادق(ع) نقل شده است و از این امام بزرگوار ۳۰ هزار حدیث و تربیت شاگردان بزرگی چون محمدبن مسلم، زرارهو ابوبصیر و...به جای مانده است./

کد خبر 1076776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha