نویسنده منتخب استان کرمان در ویژه برنامه از تبار قلم تجلیل شد

ویژه برنامه مجازی از تبار قلم به همت نهادکتابخانه های عمومی کشور و به میزبانی کتابخانه مرکزی یزد برگزار و در آن از نویسندگان بومی استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و یزد تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ ویژه برنامه مجازی از تبار قلم 26 تیر ماه به همت نهادکتابخانه های عمومی کشور و به میزبانی کتابخانه مرکزی یزد برگزار و در آن از نویسندگان بومی استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و یزد تجلیل شد.

 

در این مراسم از سیدعلی میرافضلی از استان کرمان تجلیل شد؛ وی متولد سال 1348 در رفسنجان و کارشناس زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران و دارای مدرک درجه یک هنری و  بازنشسته شرکت ملی صنایع مس ایران  است.

 

میرافضلی سوابق متعدد مطبوعاتی، تألیف کتاب و مقاله، داوری کتاب، مقاله و جشنواره دارد و  جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را در سال 98 از کتاب چهارخطی کسب کرده است.

 


احمد وفائی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان با اشاره به آیه " ن والقلم و مایسطرون " تصریح کرد: قلم برای نویسنده و نویسنده برای جامعه است و خداوند هدایت بشر را در کتاب آسمانی قرار داد و کتاب محور هدایت همه پیامبران قرار گرفت.

 

همه پیامبران هم محور هدایت شان کتاب بوده است، در ادامه راه پیامبران، نویسندگان نیز نسبت به مسائل جامعه شان بی تفاوت نبودند و برای مخاطبشان می نویسند، این نوشتن ها باعث ایجاد گنجینه های ارزشمند در کتابخانه های عمومی و شخصی شده است.

 


گفتنی است، تالیف 23 عنوان کتاب و نگارش و چاپ ۱۰۰ مقاله در نشریات علمی و فرهنگی یادنامه مشاهیر و مجموعه مقالات، همکاری با دانشنامه های معتبر کشور در نگارش مقالات و مدخل ها، نگارش مدخل اشعار خیام برای دانشنامه ایرانی دانشگاه کلمبیا،  داوری و ارزیابی مقالات نشریات علمی کشور، عضو هیئت داوری ده جشنواره ملی، عضویت در کمیته ها و هیئت های علمی از فعالیت های ادبی این پژوهشگر است.

 

 

کد خبر 1076801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha