دستور ویژه استاندار برای تامین آب مورد نیاز واحد تولیدی کاشی فرزاد

استاندار خراسان جنوبی از مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی خواست تا نیمه مرداد آب مورد نیاز واحد صنعتی کاشی فرزاد بیرجند را تامین و در اختیار آنها قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، کارگروه رفع موانع تولید خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز(27 تیر) با حضور استاندار و جمعی از مدیران اقتصادی استان با موضوع رفع موانع پیش روی برخی واحدهای تولیدی و صنعتی استان در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

 

اولین دستور کار این جلسه که می توان گفت تمام وقت جلسه را به خود اختصاص داد، بررسی و حل مشکلات و موانع پیش روی واحد تولیدی کاشی فرزاد در شهرک صنعتی بیرجند بود. تامین آب مورد نیاز این واحد صنعتی و قرار گرفتن در لیست معافیت های مالیاتی واحدهایی که بعد از سال 95 طرح توسعه داشتند از مهمترین خواسته مدیران این واحد تولیدی از مسئولان اقتصادی استان بود.

 

«رضا مزگی نژاد» مدیر کارخانه کاشی و سرامیک فرزاد در این جلسه با اشاره به اشتغال حدود 50 هزار نفری این واحد تولیدی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در استان، گفت: این واحد تولیدی در سال 95 حدود 800 میلیون و در سال 96 بیش از یک میلیارد و 100 میلیون تومان مالیات پرداخت کرده است.

 

وی گفت: طبق ماده 7 آیین نامه اجرایی ماده 132 اصلاحی قانون مالیات هاي مستقیم، سرمایه گذاري اقتصادي انجام شده توسط اشخاص حقوقی غیردولتی (واحدهاي تولیدي، معدنی و خدماتی بیمارستان ها، هتل ها، مراکز اقامتی گردشگري و حمل و نقل) با مجوز سرمایه گذاري از مراجع قانونی ذي ربط، براي واحدهایی که از یکم فروردین 95 به بعد براي آنها پروانه بهره برداري یا مجوز صادر یا قرارداد استخراج و فروش منعقد شده یا می شود، از نرخ صفر حسب مورد برخوردارند.

 

مدیر کارخانه کاشی و سرامیک فرزاد افزود: طبق این آیین نامه اجرایی شرکت کاشی فرزاد هم چون صدور پروانه طرح توسعه آن مربوط به سال 95 است خواستار استفاده از مزایای مالیت صفر درصد هستیم.

 

« عباس جرجانی» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم در این جلسه با بیان اینکه تقاضای این واحد تولیدی در اختیار گذاشتن 2 و نیم لیتر آب بر ثاینه بوده که صورت گرفته است، افزود: همچنین این واحد تولیدی تقاضای 2 لیتر آب بر ثانیه از محل صرفه جویی چاه های غیر مجاز و تقاضای خرید 10 لیتر آب از محل آب چاههای کشاورزی دارد.

 

«حمید ملانوری» استاندار خراسان جنوبی هم در این جلسه با بیان اینکه ستاد تسهیل به دنبال این است که با رعایت قانون موانع پیش روی تولیدکنندگان را بردارد، گفت: از زحمات و خدمات واحدهای تولیدی تشکر می کنیم چراکه اقدامات وخدمات آنها در این دوره یک عمل صالح و کار خیرخواهانه است.

 

وی با بیان اینکه جلوی راه همه سرمایه گذاران و تولید کنندگان در استان فرش قرمز پهن می کنیم، افزود: سرمایه گذاری منشاء توسعه و تحول است و باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

 

استاندار خراسان جنوبی، اقدامات بخش خصوص در این شرایط سخت اقتصادی را یک کار خیرخواهانه دانست و گفت: باید فرهنگ ایجاد اشتغال و تولید در کشور و استان توسعه با حمایت از سرمایه گذاران پیدا کند.

 

ملانوری با اشاره به اینکه واحد تولیدی تولید کاشی فرزاد تقاضای تامین دو و نیم لیتر آب را داشته که تامین شده است و در این جلسه مقرر شد که علاوه بر میزان آب قبلی، 2 لیتر  بر ثانیه آب از محل صرفه جویی چاههای غیر مجاز برای این واحد تولیدی تامین شود، گفت: علاوه بر این مقرر شد با تقاضای خرید 10 لیتر بر ثانیه آب از محل چاههای کشاورزی برای این واحد تولیدی موافقت شود.

 

وی در خصوص مشکلات مالیاتی این واحد تولیدی هم گفت: جلسه ای طی هفته آینده در تهران با حضور استاندار، مدیر عامل واحد تولیدی، مدیرکل امور مالیاتی و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در وزارت صمت برگزار خواهد شد تا موضوع برای همیشه حل شود.

 

استاندار خراسان جنوبی در پایان این جلسه از معاون توسعه استانداری خواست تا به ادارات و نهادهای دولتی ابلاغ کند که من بعد خرید ماسک نهادهای دولتی فقط از واحدهای تولید کننده استان باشد.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1076819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha