فاز نخست کارخانه فولاد قاینات نیمه مرداد به بهره برداری می‌رسد

جرجانی گفت: فاز نخست کارخانه فولاد قاینات با هفت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای بیش از هزار نفر نیمه مرداد به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «عباس جرجانی» امروز(27 تیر) در حاشیه کارگروه رفع موانع تولید در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه قرار بود فاز اول کارخانه فولاد قاینات در تیرماه امسال به بهره برداری برسد، اظهار داشت: این افتتاحیه به دلیل یک سری مشکلات سخت افزاری پیش آمده، قرار است 15 مرداد برگزار شود.

 

وی ارزش سرمایه گذاری فاز اول این کارخانه را هفت هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این طرح برای هزار نفر ایجاد اشتغال خواهد داشت.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فاز دوم طرح هم اکنون 86 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بیان کرد: پیش بینی می شود که طی یکسال آینده فاز دوم طرح هم به بهره برداری برسد.

 

جرجانی در خصوص تامین آب مورد نیاز برای واحدهای صنعتی خراسان جنوبی نیز گفت: برای واحدهای جدید در حال رایزنی هستیم تا از طرح انتقال آب از دریای عمان به صنایع هم سهمی داده شود.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر صنایع و واحدهای تولیدی استان مشکل تامین آب ندارند، چراکه از محل صرفه جویی و بازچرخانی آب مورد استفاده خود واحدها، بخشی از آب مورد نیاز آنها تامین می شود، گفت: در حال حاضر به دلیل مشکلات آبی و خشکسالی، مجوز احداث واحدهای صنعتی آب بر در استان صادر نمی شود، مگر اینکه خود واحد تولیدی آب مورد نیاز خود را تامین کند.

 

 

کد خبر 1076828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha