کمک ۱۰ میلیارد تومان شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز به سامان دهی معتادان متجاهر

موسوی گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز در سال گذشته مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای کمک به سامان دهی معتادان متجاهر کمک کرد که از شهردار شیراز می خواهیم گزارشی در زمینه نحوه هزینه کرد و عملکرد این مبلغ به شورا ارائه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید عبدالرزاق موسوی»، امروز (یکشنبه 27 تیر) در یکصد و نود و یکمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با تسلیت شهادت امام محمد باقر (ع) گفت: در روزهای پایانی فعالیت شورای پنجم و آغاز فعالیت شورای ششم و دولت جدید هستیم و هجمه های بیشتری متوجه شورا و شهردار کنونی خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: شهردار سابق و نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، مطالبی را در مورد شهردار و انتخاب وی مطرح کرده است که شهردار شیراز و معاونان شهردار باید به صورت مستند به این مطالب پاسخ دهند.

وی اضافه کرد: از شهردار سابق دعوت می کنیم به سخنانی که در مورد سیاسی بودن شهردار و اینکه ناکامی های فرضی محصول انتخاب سیاسی وی است، در نشستی پاسخ داده و امکان قضاوت برای مردم فراهم شود.

موسوی تاکید کرد: روسای کمیسیون های تخصصی شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری شیراز تا پایان این دوره موظف به ارائه گزارش های خود به شورا هستند.

وی ادامه داد: لازم است در این گزارش ها بودجه شهرداری به صورت مستند به مردم ارائه شود که البته گزارشی مقایسه ‌ای از فعالیت‌های شورا و شهرداری و مقایسه با شورا و شهرداری سابق منتشر شده است که  با اصلاحاتی که بر اساس عملکرد شش ماهه آخر سال چهارم باید در آن اصلاحاتی انجام و منتشر شود.

موسوی با اشاره به مبارزه با فساد و تبعیض گفت: در چهار سال گذشته شورای شهر شیراز در این خصوص تلاش فراوانی کرده است و رئیس جمهور منتخب یکی از مهمترین ماموریت ها و وظایف خودش را مبارزه با فساد و تبعیض و جلوگیری از ایجاد آن عنوان کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: تبعیض علت عمده فساد و حتی فقر است و با تشکیل شورای یک دست امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه برای مبارزه با فساد باشیم.

وی اضافه کرد: وضع کنندگان قوانین و مقررات در حدود صلاحیت خود باید مواردی را رعایت کنند تا قانون تبعیض آمیز و فسادزا نباشدف البته قانون عادلانه وضع می شود، مصوبه را عادلانه تصویب می‌ کنیم اما در اجرا این قانون یا این مصوبه برای همه یکسان اجرا نمی شود و حتی در موارد زیادی اساسا اجرا نمی شود.

موسوی تاکید کرد: در مسیر اجرای قانون در اجرای قانون، نسبت به افراد مختلف، متفاوت اجرا می کنیم و توصیه، سفارش، رشوه، پارتی بازی، سو استفاده از مقام و موقعیت، تعارض منافع عمومی اینجا به خوبی خودش را نشان می دهد.

وی افزود: در اجرای قانون اساسی، نمایندگان مجلس و رئیس جمهور سوگند یاد می کنند که در مقام وکالت از مردم عدالت را رعایت کنند و از تبعیض پرهیز کنند و اعضای شوراهای شهر و روستا هم سوگند یاد می کنند که در مقام نمایندگی مردم عدالت و صرفه و صلاح مردم و شهر را رعایت و با تبعیض مبارزه کنند.

موسوی اضافه کرد: اگر رئیس جمهور در مبارزه با فساد و تبعیض موفق شود، خدمت بزرگ و ماندگاری کرده است و موجبات رضایت عمومی و خوشحالی مردم فراهم خواهد شد و به این نکته هم باید توجه داشت که به موجب قانون اساسی برخورداری از زندگی شایسته و رفاه اجتماعی هم حق همه مردم است.

وی تصریح کرد: دولت موظف است همزمان با مبارزه با تبعیض و فساد در تامین رفاه و آسایش مردم و حداقل‌های زندگی شایسته مردم تلاش کند.

موسوی عنوان کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز علیرغم اینکه مسئولیت قانونی ندارند، در سال گذشته مبلغ 10 میلیارد تومان برای کمک به سامان دهی معتادان متجاهر کمک کرد که از شهردار شیراز می خواهیم گزارشی در زمینه نحوه هزینه کرد و عملکرد این مبلغ به شورا ارائه کند.

کد خبر 1076862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha