ایجاد زیرساخت های اقتصادی در مناطق کم برخوردار نیازمند حمایت است

ناصحی گفت: برای سرمایه گذاری شرکت های خصوصی در مناطق کم برخوردار باید شرکت های بزرگ اقتصادی کشور را با کمک دولت و مجلس مجاب به سرمایه گذاری در این مناطق نماییم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد «مهدی ناصحی» در نخستین نشست خبری منتخبین شورای شهر ششم مشهد که در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد؛ اظهار داشت: دلیل وجودی مشهد حرم مطهر امام رضا (ع) است و مهمترین وظیفه مدیریت شهری در حوزه فرهنگ، این است که بتواند جایگاه محوری امام رضا (ع) را به عنوان نقطه کانونی مشهد برگرداند .


منتخب شورای ششم مشهد گفت: باید بتوانیم ثبات مدیریت فرهنگی که یک حرکت متداوم در حوزه فرهنگ سازی است، ارتقا فرهنگ شهرنشینی و حسن همجواری بین مردم مشهد و زائرین  را ایجاد کنیم تا مردم بتوانند به تکالیف خود در حوزه میزبانی از زائرین امام رضا (ع) عمل کنند.
 

وی با بیان اینکه شورای شهر مشهد مجری فعالیت های فرهنگی نیست بلکه ما به عنوان تسهیل گر و پشتیبان در حوزه فعالیت های فرهنگی عمل خواهد کرد؛ اظهار داشت: ما امور را به مردم واگذار خواهیم کرد تا با استفاده از توان تخصصی خود و فرهنگ بی بدیل در مشهد، کارها رو به جلو برود.  


ناصحی گفت: موضوع خورده فرهنگ ها در حوزه شهروندی از جمله فرهنگ ترافیک، فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی و ... مورد توجه ما خواهد بود و ما با استفاده از توان تخصصی اعضا شورا نسبت به این مسئله ورود خواهیم کرد تا خدمات شایانی ارائه کنیم.  


وی با بیان اینکه بر اساس الگوی ایرانی اسلامی مهمترین وظیفه مدیریت شهری ارتقای تربیت است ؛ افزود: موضوع تربیت، بر عهده خانواده است  و جزو نیازهای چارگانه خانواده بحث اشتغال و معیشت مطرح شده که به مدیریت شهری بر می گردد و شورای ششم با تعامل با دستگاههای مسئول زمینه های پشتیبانی در این خصوص را دنبال خواهد کرد.


منتخب شورای ششم مشهد با بیان اینکه هزینه های ناشی از بیکاری به شهرداری تحمیل می شود؛ گفت: امروز شاهد افزایش معتادین متهاجر، آمار فزاینده طلاق، افزایش کودکان کار و بازمانده از تحصیل هستیم که در شان شهر امام رضا (ع) نیست؛ گفت: ما به عنوان کمیسیون فرهنگی شورای ششم برنامه های فوری برای رفع جهره فقر از مشهد با جمع آوری معتادان متهاجر و توانمند سازی این افراد داریم.

 

وی بیان کرد: شان شورای شهر اجرا نیست بلکه خط و مشی گزاری و سیاستگذاری برای افق 1404 است و شهردار ما برای رسیدن به این افق باید برنامه عملیاتی ارائه کند و فصل متفاوت ما با سایر شوراهای شهر برای انتخاب شهردار همین است، شهردار سیاست ها و خط و مشی های شورای شهر را دریافت و مبتنی برآن ساز و کار و فرایند های اجرایی را ارائه خواهد داد.


ناصحی اظهار داشت: شهرداری به عنوان سازمانی که تحت مدیریت شورای شهر عمل می کند برنامه های اجرایی را دنبال می کند ، هم رسانی جریانات اجتماعی فعال در مشهد برای پوشش دادن مسائل و مشکلات اجتماعی مد نظر ما است.


وی با بیان اینکه ظرفیت های بسیار بزرگی در مشهد وجود دارد که بدون توجه به امکانات خدمات موازی ارائه می دهند؛ تصریح کرد» باید بین این نهاد هم افزایی ایجاد کنیم و از ظرفیت ها در مسیر حل مشکلات به کار ببریم.


این منتخب شورای ششم مشهد با بیان اینکه بحث زائر موضوع چند وجهی است و  باید توجه ویژه به زیرساخت های مرتبط با این موضوع شود که موجب افزایش ماندگاری زائر شود و اقتصاد زیارت توسعه پیدا کن؛ گفت: نگاه ما به بحث زائر ،ایجاد رویدادهای تمدن ساز و ماندگار با اولویت اجرا توسط بخش های غیر شهرداری و از طریق بخش های توانمند فرهنگی در مشهد صورت خواهد گرفت، رویدادهای تمدنی که هر کدام میتواند بخشی از ظرفیت اقتصادی و زیارت و معنویت را برای زائرین مهیا کند.

 

وی بیان کرد: مشهد با بیش از یک میلیون حاشیه نشینی به دو قسمت  برخوردار و کم برخوردار تقسیم شده است و چون زیرساخت های اقتصادی را به مناطق کم برخوردار نتوانستیم سوق دهیم سرمایه گذاران در مناطق برخوردار ورود می کنند، و برای بخش خصوصی توجیه اقتصادی ندارد که در این مناطق سرمایه گذاری کنند لذا باید شرکت های بزرگ اقتصادی کشور از جمله شستا ،بانک های خصوصی و .. از پتانسیل مشهد استفاده و با کمک دولت و مجلس اینها را مجاب و بسته های اقتصادی به آنها بدهیم تا در حاشیه شهر سرمایه گذاری کنند.

 

ناصحی اظهار داشت: یکی از رویکردهای اصلی این شورا، ارتقاء برندینگ مشهد در عرصه بین المللی با ظرفیت های موجود است چرا که با ارتقا برندینگ چرخ اقتصاد مشهد روان تر خواهد شود.


وی گفت: با توجه به اینکه سند توسعه مشهد مبنی بر خدمات است حضور زائرین در مشهد بسیار مهم است، در شرایط کرونایی بیشترین ضربه به اقتصاد مشهد وارد شد ، مردم تا 30 میلیون نفر به مشهد مشرف می شوند و بار معنوی می گیرند و در شهر خود اثر گذار هستند لذا دولت باید پای کار بیاید.


ناصحی با بیان اینکه ما باید یک سری پارکینگ هایی در نزدیکی های حرم ایجاد و از آنجا به بعد به وسیله یک سری وسیله نقلیه مردم را آرام به حرم منتقل کنیم؛ افزود: وقتی از حضور زائران در مشهد درآمد کسب کینم هر کار فرهنگی و زیارتی می توانیم در مشهد انجام دهم.

 

ما نیاز بودجه خارج از بودجه شهرداری هستیم
موسی الرضا حاجی بگلو نیز بیان کرد: خدمات ما در مشهد ملی و بودجه ما محلی است در حالی که ما باید بودجه مستقل خارج از بودجه شهرداری بگیریم.


منتخب شورای ششم مشهد افزود: این روزها هبه زمین برای دانشگاه علوم پزشکی صورت می گیرد اما ما تا کی باید بار دولت را به دوش بکشیم و این یعنی خام فروشی..

 

کد خبر 1076863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha