پویش «هر خانه، یک پرس غذا» به نیت عید غدیر در گیلان اجرا می‌شود

بابایی‌پور از اجرای پویش نذر «هر خانه، یک پرس غذا» خبر داد و گفت: پیشنهاد امسال این است که به نیت روز عید غدیر، هر خانه حداقل یک پرس غذا آماده کرده و به کسانی که خودشان می‌شناسند، تقدیم کنند.

«عبدالله بابایی‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با اشاره به اینکه لزوم برگزاری جشن‌های عید غدیرخم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، اظهار کرد: جشن‌های امسال دهه امامت و ولایت با هدف معرفت‌افزایی و اهتمام ویژه به خطبه غدیر برگزار می‌شود.

 

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان گیلان با بیان اینکه بنیاد بین‌المللی غدیر در تلاش است در قالب برگزاری شورای اداری در استانداری گیلان و حضور یک مسئول کشوری، برنامه‌های خود در استان را تشریح کند، ادامه داد: جشن بزرگ عید غدیر در عصر روز عید، با سخنرانی حجت الاسلام «مسعود عالی» در پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت برگزار می‌شود.

 

وی تصریح کرد: همچنین جشن عید ولایت در شام عید غدیر با سخنرانی حجت الاسلام عادلی در میدان نماز شهر لنگرود برگزار می‌شود.

 

بابایی‌پور از برپایی حرکت مردمی اطعام روز عید غدیر در سراسر استان خبر داد و گفت: این اطعام همانند سال‌های گذشته ولی به شیوه بسته‌بندی و بهداشتی در 48 شهر استان گیلان برگزار می‌شود.

 

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان گیلان با اشاره به اینکه اجرای این طرح در سال‌های گذشته به این شکل بود که پخت غذا در 10 نقطه از شهر انجام می‌شد و با برپایی سفره‌های غذا، مردم اطعام می‌شدند، خاطرنشان کرد: با شروع کرونا و در سال گذشته، حدود 200 هزار پرس غذا به صورت بسته‌بندی و بهداشتی در درب منازل مردم توزیع شد.

 

وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال نیز با کمک‌های مردمی، موسسات خیریه و سازمان‌های مردم نهاد، تعداد اطعام عید غدیر به 300 هزار پرس غذا برسد.

 

بابایی‌پور همچنین به برگزاری جشن و اطعام در روستاهای استان گیلان اشاره و تاکید کرد: به عنوان نمونه امسال در روستای پهمدان بخش رودبنه شهرستان لاهیجان، مراسم جشن، سخنرانی و اطعام در روز عید غدیرخم برگزار می‌شود.

 

وی همچنین از اجرای پویش نذر «هر خانه، یک پرس غذا» خبر داد و گفت: پیشنهاد امسال ما این است که به نیت روز عید  غدیر، هر خانه حداقل یک پرس غذا آماده کرده و به کسانی که خودشان می‌شناسند تقدیم کنند.

 

به گفته بابایی‌پور، حرکت کاروان خودروی غدیر، نصب پرچم و بنرهای تبلیغی عید غدیر و ... از جمله برنامه‌های بنیاد بین‌المللی غدیر استان گیلان برای ایام غدیریه است.

کد خبر 1076911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha