نخستین برداشت مکانیزه برنج در صومعه‌سرا انجام شد

نخستین برداشت مکانیزه برنج در منطقه نرگستان صومعه‌سرا با حضور استاندار گیلان انجام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، نخستین برداشت مکانیزه برنج استان گیلان عصر امروز(یکشنبه، 27تیر) با حضور استاندار گیلان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در نرگستان صومعه‌سرا انجام شد.

 

«ارسلان زارع» در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: افزایش بهره‌وری یکی از دستاوردها و مزیت‌های کشت مکانیزه در فرایند کاشت، داشت و برداشت برنج است.

 

استاندار گیلان با اشاره به خشکسالی کم‌نظیر سال زراعی امسال نسبت به سال گذشته افزود: کاهش ۲۵ درصدی در سال جاری و نسبت به سال ماقبل ۳۵ درصد نزولات جوی کمتری را شاهد بودیم.

 

وی با بیان اینکه امسال شاهد تولید محصول برنج با کیفیت با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هستیم گفت: بنا به اعلام جهاد کشاورزی گیلان، امسال یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن شلتوک و ۷۵۰ هزار تن برنج سفید برداشت می‌شود.

 

زارع با بیان اینکه افزایش ماشین آلات کشاورزی در تمامی فرآیندهای کاشت، داشت و برداشت نشان از برنامه‌ریزی موثر طی سالیان اخیر است تصریح کرد: با تمهیدات صورت گرفته در استفاده از شبکه آبیاری نوین و سمپاشی، شرایط بهتری از بابت کیفیت محصول نیز ایجاد شده است.

 

استاندار گیلان با اشاره به اینکه دولت در سطح ملی و استانی برای توسعه مکانیزاسیون با ارائه تسهیلات بانکی از کشاورزان حمایت می‌کند خاطرنشان کرد: در راستای ساماندهی و شناسایی تمامی ماشین آلات به ویژه بخش کشاورزی و پیشگیری از قاچاق سوخت، خللی در تأمین سوخت ایجاد نشده و مقدمات اختصاص کارت سوخت برای آن‌ها فراهم شده است.

 

 

 

 

کد خبر 1076914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha