خشکسالی ها، ورودی آب سد گلیل را  به صفر رساند

مدیر امور منابع آب شیروان گفت: کاهش بارندگی و خشکسالی ها ورودی آب سد گلیل شیروان را به صفر رساند.

«اسحاق خسروپناه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: کاهش بارندگی و خشکسالی ها ورودی آب سد گلیل شیروان را به صفر رساند چرا که ورودی مخزن این سد سال گذشته نیم میلیون مترمکعب بوده که امسال از اول سال جاری تاکنون ورودی سد صفر گزارش شده است.

 

مدیر امور منابع آب شیروان بیان کرد: به دلیل کاهش بارندگی ها و خشکسالی ها امسال حجم مخزن ذخیره آب سد گلیل واقع در بخش سرحد این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد کاهش یافته است.

 

خسروپناه خاطرنشان کرد: اینک مخزن ذخیره آب این سد حدود دو میلیون مترمکعب است که در مدت مشابه سال گذشته این میزان دو میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب بوده است.

 

وی با بیان اینکه آب سد گلیل شهرستان فقط جهت مصارف کشاورزی است، تصریح کرد: ظرفیت طرح شبکه تحت پوشش ۲۸۰ هکتار است که تاکنون برای ۲۲۰ هکتار اجرا شده و از این میزان نیمی اراضی زراعی و نیمی باغ ها است که در شرایط مساعد و بارش های مناسب تخصیص آب کشاورزی از محل این سد یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب است.

 

وی عنوان کرد: به خاطر کاهش بارندگی  و خشکسالی قرارداد حجم آب تحویلی به کشاورزان امسال ۷۰ هزامترمکعب است که تاکنون ۴۰ درصد آب به کشاورزان تحویل داده شده و مابقی تا آخر تابستان به کشاورزان تحویل داده می شود.

 

مدیر امور منابع آب شیروان اضافه کرد: سد خاکی گلیل با هسته رسی، توان ذخیره سه میلیون مترمکعب و تنظیم سالانه ۲ میلیون و ۷۶۰ هزار متر مکعب آب را دارد.

 

خسروپناه افزود: این سد در ۹۰ کیلومتری شمال شیروان واقع است که آب مورد نیاز ۲۵۰ هکتار از کشتزارهای روستاهای میلانلو و تخت چرمه را تامین می کند.

 

کد خبر 1076975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha