برکت افتتاح مدرسه دالنجان کردیه به ساکنان مسکن مهر فاروج رسید

خیران و نیکوکاران که با افتتاح مدرسه روستای دالنجان کردیه برای خداحافظی آمده بودند، باز ماندگار شدند تا برکت این افتتاحیه به ساکنان مسکن مهر فاروج برسد.

خبرگزاری شبستان_فاروج؛ افتتاح مدرسه دو کلاسه دالنجان کردیه، می رفت که  حُسن ختام حضور خیران در این روستا و حتی شهرستان و استان باشد اما فتح بابی، برای رسیدن برکت فعالیت خیران به اهالی مسکن مهر فاروج، خانه بهداشت دالنجان کردیه، مسکن محرومان و طرح های اولویت دار برای محرومیت زدایی این روستا شد.

 

آمده بودیم برای خداحافظی

«منصور انام پور»، مدیرعامل خیریه نائبه الزهرا به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: روزی که این خیریه راه اندازی شد رویکردمان رها کردن شهرهای بزرگ و خدمت به روستاها بود و سال 91، مدیرکل وقت کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی، روستای دالنجان کردیه از توابع شهرستان فاروج را به ما پیشنهاد کرد.

 

وی با اشاره به اینکه از زمان اجرای طرح نوسازی مسکن 40 مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) فاروج، 30 سفر به این روستا داشته ایم، افزود: پیش از شروع به کار در روستای دالنجان کردیه، 120 واحد مسکن برای محرومان این استان به همت خیران ساختیم.

 

انام پور با اشاره به اینکه ساخت مدرسه، پایان دفتر برنامه های ما برای روستای دالنجان کردیه بود، گفت: آمده بودیم برای خداحافظی اما، منش نیکوی مردم این روستا ما را به ماندن دعوت کرد.

 

وی افزود: با اعلام فرماندار فاروج برای تامین 50 درصد هزینه های ساخت خانه بهداشت، تعهد کردیم 50 درصد دیگر هم از سوی این خیریه تامین شود و علاوه بر آن تفاهم نامه همکاری برای سایر حوزه ها هم  امضا شد.

 

 

دالنجان کردیه با همت خیران حیات دوباره یافت

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی هم گفت: به برکت حضور خیران، روستای دالنجان کردیه حیات دوباره یافت.

 

«مجید الهی راد» افزود: این موسسه خیریه پیش از این بیش از 100 واحد مسکن برای محرومان در استان ساخته است و برای آبادانی روستای دالنجان هم افزون بر 40 میلیارد ریال با مشارکت بیناد مسکن هزینه شده است.

 

وی با اشاره به اینکه با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در این روستا دیگر بیکار نداریم، گفت: مرحله دوم و تکمیلی مسجد روستا هم به همت خیران در دست ساخت است.

 

الهی راد بیان کرد: شهرستان فاروج با توجه به محرومیت هایش نیاز به کمک بیشتری دارد و همکاری های این موسسه تداوم می یابد.

 

خیران می مانند

فرماندار فاروج هم گفت: از خیران با ارائه گزارشی از محرومیت های شهرستان خواستیم که  به خدماتشان پایان ندهند.

 

«ابوالحسن نجفی حاج تقی» افزود: امسال خشکسالی، تحریم و تورم، مردم را در تنگنای بیشتری قرار داده و  آنهم در شرایطی که 95 درصد اقتصاد شهرستان وابسته به آب و زمین و دام است.

 

وی با اشاره به اینکه اقتصاد شهر هم بر محور مسافران و گردشگران عبوری است، اظهارکرد: شرایط ناشی از کرونا و محدودیت های تردد، خسارت زیادی به بازار آجیل شهر زده است.

 

فرماندار فاروج، بر ضرورت توجه به اشتغالزایی از سوی خیران تاکید کرد و گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان پای کار آمده تا برای اشتغال پایدار آموزش های لازم را حتی با تامین مربی از استان های دیگر در صورت نبود در مراکز، ارائه کند.

 

وی با اشاره به اینکه با تسهیلات 500 میلیون ریالی با توجه به شرایط اقتصادی دیگر نمی توان یک واحد مسکونی برای محرومان ساخت، اظهار کرد: اقتصاد در روستاها لطمه دیده و مردم به کمک بیشتری نیاز دارند و خیران در این مسیر می توانند تسهیل کننده باشند.

 

نجفی بیان کرد: تفاهم نامه همکاری موسسه خیریه با فرمانداری و کمیته امداد امام خمینی شهرستان برای ساخت مشارکتی خانه بهداشت روستای دالنجان کردیه، مشارکت دو میلیارد و 500میلیون ریالی برای ساخت مدرسه در محل مسکن مهر شهر فاروج، مشارکت دو میلیارد و 900میلیون ریالی خیران در زمینه کمک به ساخت  مسکن محرومان و همچنین تعیین پنج طرح زیرساختی و اولویت دار شهرستان برای محرومیت زدایی برای جلب همکاری خیران، امضا شد.

 

 

کد خبر 1076980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha