مراسم دعای عرفه با توجه به رنگ‌بندی کرونایی شهرها برگزار می شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: امسال با توجه به شرایط کرونایی، برگزاری مراسم دعای عرفه با توجه به رنگ‌بندی شهرها و برگزاری این مراسم در شهر‌هایی که از نظر رنگبندی قرمز هستند، در فضای باز مساجد انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت‌الاسلام «حمید رفیعی» با اشاره به نزدیک شدن ایام برگزاری دعای عرفه و عید سعید قربان، اظهارداشت: امسال با توجه به شرایط کرونایی، برگزاری مراسم دعای عرفه با توجه به رنگ‌بندی شهرها انجام می‌شود و برگزاری این سنت حسنه در شهرستان‌هایی که از نظر رنگبندی قرمز هستند، در فضای باز مساجد، حسینیه‌ها و مصلاها و با رعایت مسائل بهداشتی انجام می‌شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: در دیگر شهرستان‌ها، دعای عرفه در مساجد بزرگ و دارای تهویه هوای مناسب، با رعایت فاصله اجتماعی و رعایت دقیق پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان و اقدامات پیشگیرانه برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به طنین دعای روح‌بخش عرفه در مساجد و اماکن مقدس شهرهای مختلف استان، افزود: تلاش می‌شود از ظرفیت شبکه‌های دیداری، شنیداری و شبکه‌های اجتماعی برای برگزاری مجازی دعای عرفه هم بهره گیری شود و علاقه‌مندانی که نمی‌توانند به‌صورت حضوری در مراسم دعای عرفه حضور یابند، می‌توانند از شبکه‌های صداوسیمای ملی این مراسم را دنبال کنند.

 

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به ویژگی‌های بسیار ارزشمند دعای عرفه از مداحان، مناجات‌خوان‌ها و مسئولان برگزارکننده این مراسم معنوی خواست با توجه به شرایط کرونایی نسبت به کوتاه کردن زمان برنامه اقدام و از اجرای برنامه‌های جانبی پرهیز کنند تا نگرانی‌ها نسبت به این شرایط رفع شود.

 

وی یادآور شد: مراسم دعای عرفه به صورت محوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در 21 مسجد و حسینیه در سطح استان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از فیض این دعا بهره داشته باشند.

 

گفتنی است؛ روز نهم ذی‌حجه روز عرفه و روزی است که زائران بیت‌الله الحرام سپیده‌دم صبح راهی عرفات می‌شوند تا در جوّی مملو از ایمان، خشوع و خضوع استغفار کرده و ارکان اصلی حج را به‌جا آورند و یکی از زمان‌های موردتوجه نزد خداوند است و درهای رحمت الهی بروی مردم باز می‌شود و یکی از آداب آن قرائت دعای روز عرفه امام حسین (ع) است.

 

کد خبر 1076992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha