طراحی و نظارت ۵۰۰ هزار متر مربع از ساخت و سازهای روستایی توسط کارشناسان بنیاد مسکن گلستان

حسینی از طراحی و نظارت بر ساخت ۵۰۰ هزار متر مربع از ساخت و سازهای روستایی توسط کارشناسان طراح و ناظر بنیاد مسکن گلستان خبر داد.

«سیدمحمد حسینی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی، از طراحی واحدهای مسکونی توسط دفاتر فنی_روستایی و نظارت بر روند ساخت و سازها توسط ناظرین فنی _روستایی بنیاد مسکن استان آغاز شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: بنیاد مسکن استان برای ساخت 7 هزار خانه روستایی تسهیلات قرض الحسنه ۵ درصدی با بازپرداخت ۲۰ ساله با اقساط ماهیانه ۷۰۰ هزار تومانی تامین کرده است که با توجه به مساحت حداقل ۷۰ متری این واحدها، مهندسان طراح و ناظر بنیاد در سطح استان باید ۵۰۰ هزار متر مربع ساختمان روستایی را طراحی و بر روند ساخت آن نظارت کنند.

 

وی با بیان اینکه هر واحد مسکونی یک مهندس طراح و یک مهندس ناظر دارد، ادامه داد: تسهیلات ساخت مسکن روستایی در تمامی روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر قابل دریافت است.

 

حسینی اظهارداشت: تا کنون ۸۴ هزار واحد مسکونی روستایی با اصول فنی و مهندسی در استان گلستان احداث شده و بنیاد برای احداث ۱۰ هزار واحد در سالجاری برنامه ریزی کرده است.

 

 

کد خبر 1077020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha