مجلس از توضیحات وزیر ارتباطات قانع نشد

نمایندگان مجلس از توضیحات وزیر ارتباطات در مورد عدم تشریح و شفاف سازی در خصوص مفاد قرارداد با تلگرام و چرایی محاسبه ترافیک بین الملل برای کاربران این شبکه اجتماعی( قبل از فیلتر شدن این پیام رسان) قانع نشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان،در ادامه  جلسه علنی امروز دوشنبه (۲۸تیر)مجلس شورای اسلامی، سوال عباس مقتدایی و 24 نفر از نمایندگان از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره "عدم تشریح و شفاف سازی در خصوص مفاد قرارداد با تلگرام و چرایی محاسبه ترافیک بین الملل برای کاربران این شبکه اجتماعی( قبل از فیلتر شدن این پیام رسان) با وجود استقرار cdn های تلگرام در کشور" مطرح شد که پس از توضیحات وزیر ارتباطات ،نماینده سوال کننده اعلام کرد که از پاسخ وزیر قانع نشده است و نیاز به رای گیری است .

نمایندگان با 63 رأی موافق، 135 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 226 نماینده حاضر در صحن، از پاسخ های وزیر قانع نشدند.

عباس مقتدایی در طرح سوال خود ،گفت: آقای وزیر شما بخشی از سوال بنده را تحریف کرده اید، چرا تلگرام به تعهدات خود عمل نکرد؟ به جای برخورد قانونی با این پیام رسان از آنها حمایت کردید، این پیام رسان اطلاعات کاربران ایرانی را در اختیار مجموعه های خارجی قرار داده است.توقع ما از وزیر جمهوری اسلامی ایران این است که وقتی مسئولیتی را برعهده می گیرد به جای حمایت از تلگرام از ملت ایران حمایت کند، تلگرام حریم شهروندان ایرانی را حفظ نکرده و شما شفاف سازی نکردید این لاپوشانی باعث شده است امروز اطلاعات هزاران در اختیار دیگران قرار گیرد.

نماینده مردم اصفهان در در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای انتقال زیرساخت‌های تلگرام از شورای عالی فضای مجازی مجوز دریافت شد، این امر صورت گرفت بنابراین باید از مردم تعرفه 50 درصدی دریافت می‌شد اما صد درصد تعرفه اخذ شده است که این اهمال‌کاری وزیر محسوب می‌شود.تمایل ندارد بگوید مدیران ناسالم داریم، اما اگر جایی مسئول یا وزیری کوتاهی کند، مجلس یازدهم پای کار می‌ایستد و تخلف را پیگیری خواهد کرد. موضوع تلگرام بحث امروز نیست، حدود یک سال پیش بنده تذکر کتبی به وزیر ارتباطات دادم ؛ پس از آن تماس تلفنی گرفتم و حتی با مرکز پژوهش‌ها نامه‌نگاری کردم اما وزارتخانه‌ پاسخگو نبود.

 

وی گفت: گفته می‌شود 80 تا 100 میلیارد تومان پول از جیب مردم برای استفاده از تلگرام دریافت شده است، بنده در آخرین بررسی‌های کارشناسی به این نتیجه رسیدم که حداقل هزاران میلیارد تومان از جیب مردم برداشت شده و تنها یک نفر در کشور می‌تواند بگوید این مبلغ چقدر است و آن هم آذری جهرمی است.

کد خبر 1077044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha