اجرای طرح ضیافت غدیر در کاشان/تقویت روحیه انفاق از کلیدی‌ترین راهکارها در مبارزه با فقر است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان از اجرای طرح ضیافت غدیر ویژه اطعام ایتام و نیازمندان در کاشان خبر داد.

محمد ناصحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان با تبریک ایام پربرکت ماه ذی الحجه و اعیاد این ماه گفت: عید سعید غدیر  به بیان روایات، بزرگ ترین عید الهی، عید الله الاکبر نام گرفته و عید اهل بیت محمد (ص) و عید ولایت و امامت است.

 

 معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان افزود: سید بن طاووس در کتاب شریف اقبال الاعمال روایاتی در اهمیت بزرگداشت این روز نقل می کند، به عنوان مثال از امام رضا ع منقول است کسی که عید غدیر را گرامی بدارد خداوند گناهان کوچک و بزرگ او را می بخشد  و اگر از دنیا برود در زمره شهدا خواهد بود. 

 

ناصحی گفت: یکی از اعمالی که در این روزبه منظور گرامیداشت عید سعید غدیر بسیار تاکید شده ، اطعام عموم مومنان است، این روز بایستی روز شادی شیعیان علی بن ابی طالب باشد، از این رو خوشحال کردن دیگران در این روز از اهمیت فراوانی برخوردار است از همین رو امام رضا علیه السلام می فرماید هر کس در روز عید غدیر یک نفر را غذا بدهد، مثل این است که همه انبیاء و صدیقین را غذا داده باشد. 

 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان از اجرای طرح ضیافت غدیر از سوی این دانشگاه خبر داد و افزود: با توجه مشکلاتی که در دوره اخیر به علت کرونا و مصائب ناشی از آن و همین طور مشکلات اقتصادی در سطح شهر و جامعه ما ایجاد شده، افراد دچار آسیب پذیری بیشتری شده اند لذا شایسته است بخشی از اطعام در این روز به نیازمندان، فقرا و ایتام تعلق بگیرد، در پویش ضیافت غدیر با هدف بزرگداشت این عید سعید و گرامیداشت سنت حسنه اطعام انجام می شود. هدف از این طرح به صورت خاص اطعام نیازمندان و ایتام سطح شهر هست.

 

ناصحی یکی از نقش های مهم دانشگاه ها را فرهنگسازی و عهده دار شدن مسوولیت های اجتماعی دانست و افزود: اهداف اجرای طرح ضیافت غدیر که به همت همه دانشگاه ها و موسسات عالی منطقه کاشان و نطنز برگزار می شود، پاسداشت و گرامیداشت غدیر، استفاده از ظرفیت دانشگاهیان، اساتید، کارکنان و دانشجویان در راستای خیررسانی به نیازمندان و  ترویج فرهنگ کمک مومنانه و دستگیری از نیازمندان است.

 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با بیان اینکه تقویت روحیه انفاق یکی از کلیدی‌ترین راهکارها در مبارزه با فقر است، اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری در جامعه‌ی اسلامی این روحیه باید به گونه‌ای رشد یابد که هرکس در اموال خود «حقی برای محرومان» قائل باشد. باید کاری بشود که هرکس خودش را موظف بداند که انفاق کند.روح انفاق و نیکوکاری بایستی در جامعه توسعه پیدا کند و جزو ایمان مردم بشود و هرکس بنا را بر این بگذارد که در اموالش واقعاً برای محرومان حق قائل باشد.

 

ناصحی افزود: از عموم دانشگاهیان و مردم خیراندیش شهرستان کاشان که همیشه در همه مشکلات پای کار بوده اند دعوت می کنیم در این پویش شرکت کنند تا با کمک همدیگر با اهدای مبالغی هر چند اندک، شادی را بر سفره های افراد نیازمندان و کودکان یتیم میهمان کنیم./

کد خبر 1077196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha