مجوز ۳ رشته محل جدید در مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان صادرشد

نقدی گفت: شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تاسیس سه رشته در مقطع کارشناسی پیوسته برای سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ در دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان موافقت کرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان ازسمنان ،« رضا نقدی» درگفتگوبا خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: در مقطع کارشناسی پیوسته، مجوز تاسیس رشته مهندسی حرفه ای کامپیوتر برای دانشکده فنی و حرفه ای پسران سمنان و رشته های حسابداری و گرافیک  برای دانشکده فنی و حرفه ای دختران سمنان در دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان گرفته شد.

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به این که تربیت مهندسان و تکنسین‌های مورد نیاز بازار کار، یکی از وظایف این دانشگاه است، اظهارداشت: ۳۹ رشته کاردانی، ۲۱ رشته کارشناسی ناپیوسته و چهار رشته کارشناسی پیوسته در این دانشگاه تدریس می‌شود.

 

وی افزود : با اضافه شدن این سه رشته به سبد آموزشی این دانشگاه، تعداد رشته‌های دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان به ۶۳ رسیده است.

 

نقدی گفت : در راستای آمایش رشته ها و ضرورت های کارآفرینی استان و همچنین افزایش مهارت آموزی و برطرف کردن نیاز های صنعت، مجوز رشته های مهندسی حرفه ای کامپیوتر، حسابداری و گرافیک در مقطع کارشناسی پیوسته برای دانشکده های فنی وحرفه ای استان اخذ شده است که از مهرماه سال جاری دانشجو پذیرفته می شود.

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با به فعالیت ۱۷۶ آموزشکده و دانشکده فنی و حرفه‌ای در کشور اشاره داشت وگفت: هدف از این مراکز آموزشی توسعه آموزش عالی فنی و حرفه‌ای، گسترش شایستگی‌ها حرفه‌ای از طریق توسعه دانش و مهارت و نگرش به تربیت نیروهای متخصص در سطح کشور است.

 

وی ضمن قدردانی از همکاری و مساعدت های ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای کشور ، معاونت آموزشی و دفتر آمایش و گسترش گفت: سه هزارنفر دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان تحصیل می‌کنند.

 

دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان با  چهار دانشکده در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان مشغول به فعالیت است.

کد خبر 1077203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha