پیکر زنده یاد علی اصغر دربندی به بیماران یازمند اهداء شد

اعضای پیکر زنده یاد «علی اصغر دربندی» به بیماران دردمند نیازمند پیوند عضو جان دوباره بخشید.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان ؛در اقدامی انسان دوستانه با تصمیم سخاوتمندانه و رضایت خانواده نیکوکار دربندی؛ اعضای پیکر زنده یاد «علی اصغر دربندی» به بیماران دردمند نیازمند پیوند عضو جان دوباره بخشید.

 

خانواده فداکار این فرد۵۶ ساله با آرزوی سلامت و زندگی بخشی به انسان های دردمند در حالی که خود سوگوار غم از دست دادن بودند، پس از آگاهی از تشخیص و تایید مرگ مغزی وی توسط پزشکان و با توجه به بی بازگشت بودن این شرایط با تصمیمی نیک اندیشانه به چند بیمار نیازمند پیوند، جان دوباره بخشیدند.

 

آنها تصمیم گرفتند نگذارند ارگان های حیات بخشی که می تواند نجات بخش جان چندین بیمار باشد به زیر خاک رود، بلکه در بدن  انسانهایی دیگر که اینک با رنج بیماری زندگی شان را می گذرانند به حیات ادامه دهد.

 

اهدای عضو از ثمربخش ترین شیوه در رویارویی با مرگ مغزی بوده و ازسخاوتمندانه ترین کارهای دنیا اهدای عضو پس از مرگ مغزی است.

 

تمامی ادیان بر این باورند که عمل اهداﺀ عضو یک حرکت خداپسندانه و عشق به همنوع محسوب می‌شود و دین مبین اسلام اهمیت فوق العاده‌ای برای نجات جان انسان‌ها قائل است، چنانچه در قرآن کریم سوره مبارکه مائده آیه ٣٢ به تصریح اشاره شده که هرگاه کسی سبب بقای نفسی شود مانند آنست که موجب نجات جان تمام انسان‌ها شده است.

کد خبر 1077208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha