۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی سمنان بستری شدند

دانایی گفت: ۹بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه بستری شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان درسمنان، «نوید دانایی» در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه افزایش شیوع بیماری کرونا در سطح شهرستان‌های تابعه دانشگاه نگران کننده است تا جایی که شهرستان‌های گرمسار و سمنان هم اکنون در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند در نتیجه رعایت مسائل بهداشتی و پروتکل‌ها و مسائل مرتبط با فاصله گذاری اجتماعی می‌بایست مد نظر باشد، گفت:۹بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری شدند.

 

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان  تصریح کرد: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۳۰ هزارو ۱۵۸ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

 

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته (از ۲۷ تا۲۸ تیر ماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،۹ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند اضافه کرد: بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به هفت هزار و ۳۱ نفر رسیده است و بیست و سه هزار و ۱۲۷ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

 

 دانایی ادامه داد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به ۶ هزارو۴۳ نفر رسید.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با ابراز تأسف از اینکه عادی انگاری نسبت به کرونا این روزها در بین مردم شایع شده است  اظهارداشت: همین عادی انگاری‌ها و سهل‌ انگاری‌ها تبعا به گسترش شیوع کرونا در استان سمنان دامن می‌زند.

 

وی با اشاره به روند صعودی ابتلا به کرونا در این استان افزود:آمار ابتلا و بستری‌ها در استان سمنان به شکل گسترده‌ای رو به افزایش است و این مسئله نشان می‌دهد مردم نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بی‌تفاوت شده‌اند.

 

دانایی استفاده کردن از ماسک، حضور نیافتن در تجمعات، پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی و نرفتن به مسافرت را بهترین راهکار برای جلوگیری از گسترش ابتلا به کرونا در بین مردم عنوان کرد.

کد خبر 1077220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha