مناسبت دینی عید غدیر فرصتی برای بیان ارزش های دینی در جامعه است

حجت الاسلام ولایی برحق با اشاره به اینکه دهه ولایت فرصت موثری برای تبیین مبانی امامت و ولایت است گفت: مناسبت دینی عید غدیر فرصت موثری برای رونمایی ارزش های دینی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « حجت الاسلام ولایی برحق» طی نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی و مناسبت های مذهبی استان البرز که دوشنبه ۸ تیر در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز برگزار شد گفت: دهه ولایت فرصت موثری برای تبیین مبانی امامت و ولایت در جامعه است چرا که این جریان الهی با عید قربان به عنوان مظهر عبودیت آغاز و با عید غدیرخم به عنوان خاستگاه و تجلی گاه امامت و ولایت به مرتبه کمال می رسد. 

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: مناسبت دینی عید غدیر فرصتی برای رونمایی ارزش های دینی در جامعه است که براساس آن به صورت میدانی جشن های دهه ولایت برپا می شود. 

 

 

ویژه برنامه های حبّ امام علی(ع) با پیوست فرهنگی و میدانی در البرز اجرا می شود

 

وی با اشاره به اهمیت گرامیداشت دهه ولایت و امامت بیان کرد: اهداف این نشست پیشگیری از موازی کاری میان نهادها، ایجاد فضای نشاط در جامعه، تعامل شایسته میان نهادها، یکپارچه سازی برنامه ها و جلب مشارکت حداکثری مردم است. 

 

وی اظهار کرد: شاخص برنامه دهه ولایت و عید غدیرخم اطعام علوی و عقد اخوت است که براساس آن جشن های نگین ولایت، برپایی ایستگاه های صواتی و نواهای علوی، دیدار با سادات، راه اندازی کاروان شادی، برپایی مسابقه خطبه غدیر و ... است. 

 

 

توزیع و اطعام علوی به مناسبت روز غدیر خم

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز بیان کرد: به مناسبت عید سعید غدیرخم اطعام علوی در قالب پخت و توزیع یک میلیون پرس غذای گرم ویژه خانواده های بی بضاعت انجام می شود.

 

وی ادامه داد: مجموعه هیأت های مذهبی و دینی در سطح استان البرز هرساله نسبت به طبخ و توزیع غذا اهتمام داشته و دارند که در قالب این برنامه عملیاتی سلسله برنامه های کاروان شادی خیابانی اجرا می شود.

 

 

تدابیر معین شده ستاد مقابله با کرونا باید در زمان مشخص و معین صادر شود

 

حجت الاسلام ولایی برحق عنوان کرد: بنابر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، جشن های خیابانی مناسبتی تعطیل بردار نیستند و این امر طبق سیاست گذاری های انجام شده محل های برپایی برنامه ریزی خود را با فاصله گذاری اجتماعی انجام می دهند. 

 

وی اظهار کرد: تدابیر معین شده ستاد مقابله با کرونا باید در زمان مشخص و معین صادر شود؛ جشن های خیابانی بنابر اعلام مصوبات ستاد ملی کرونا در فضای باز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برپا می گردد. 

 

زیرساخت برپایی محرم سیدالشهداء در فضای باز فراهم می شود

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز عنوان کرد: سیاست کلان در جریان برپایی ایام محرم سیدالشهداء براساس ترجیح برپایی مراسم ها در فضای باز است که در این خصوص آموزش و پرورش نیز اعلام آمادگی کرده است. 

 

حجت الاسلام ولایی برحق خاطرنشان کرد: هیچ هیأتی در محرم سیدالشهداء نباید تعطیل شود چرا که همین امر باعث شلوغ شدن و تمرکز بیشتر جمعیت در هیأت های دیگر می شود و ناآگاهانه بعضی هیأت ها اعلام می کنند که نیاز به برپایی مراسم نیست که همین امر متأسفانه عواقبی به همراه دارد. 

 

 

کد خبر 1077234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha