آبرسانی سیار به ۱۰۲ روستای خراسان شمالی/ پتروشیمی منابع آبی را می‌بلعد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: ۴۳ روستا در خراسان شمالی به صورت دایمی و ۵۹ روستا هم در مواقع اضطرار به صورت سیار و با تانکر آبرسانی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی امروز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه معمولا در سال‌های کم‌آب میزان انشعابات غیر مجاز هم بیشتر می‌شود، عنوان کرد: سال گذشته در مجموع هزار انشعاب غیر مجاز شناسایی شد در حالیکه طی چهار ماه گذشته این آمار در استان ۳۴۹ مورد اعلام شده که از این تعداد ۱۳۹ مورد جمع آوری شد.

 

 

"غلامحسین ساقی" با تأکید بر اینکه فقط یک‌مورد از مجموع آمار به محاکم قضایی معرفی شد، ادامه داد: ۵۸ مورد از انشعابات غیر مجاز کشف شده جزو مشترکان این شرکت شدند و ۱۳۵ مورد هم در دست اقدام است.

 

 

ساقی اظهارکرد: با توجه به حفاری چاه‌ها و ظرفیت های موجود در سدهای بارزو، شیرین دره و بیدواز و البته سایر مخازن استان در خراسان شمالی شاهد قطعی آب نخواهیم بود و از آن گذشته کیفیت آب در استان و میزان سختی آن هم بهبود خواهد یافت.

 

 

در این میان ولی ساقی از پتروشیمی بجنورد ابراز گلایه کرد و با اشاره به کمبود شدید آب در روستای نجف آباد، عنوان کرد: از مسئولان درخواست شده است از چندین چاهی که در اختیار پتروشیمی است حداقل یک حلقه چاه را از اختیار این واحد صنعتی خارج کنیم و به روستاهای اطراف آب‌رسانی کنیم.

 

 

وی همکاری نداشتن پتروشیمی بجنورد با طرح های آبرسانی و استفاده بی‌رویه این صنعت از منابع آبی استان را یک چالش جدی دانست و گفت: برخی از صنایع استان مثل دو صنعت بزرگ اسفراین و آلومینای جاجرم به مدد شرکت آبفای استان می‌آیند و برای بهبود آب‌رسانی تمام قد همراه هستند.

 

 

اگر چه ساقی قیمت تمام شده پساب استان را بعد از جمع‌آوری و‌ تسویه  در هر لیتر ۱۰ هزار تومان و آب را ۷۰۰ تومان اعلام کرد ولی به این نکته هم اشاره کرد که تمام صنایع می‌توانند بعد از احداث شبکه و فاضلاب از پساب استان استفاده کنند و‌ از برون رفت آبی که الان بدون استفاده مفید در رودخانه اترک جاری می‌شود، جلوگیری کنند.

 

 

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، به صورت میانگین در تسویه خانه بجنورد بین ۶ تا ۷ میلیون مترمکعب آب، اسفراین سه میلیون و آشخانه هم یک میلیون مترمکعب آب تسویه می‌شود.

 

 

 

کد خبر 1077254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha