«خمیران را دریابیم»/ جمع آوری طوماری از امضای مردم برای حل مشکل زباله

فعالان اجتماعی انزلی با جمع آوری امضاء از مردم خواستار رسیدگی به مشکلات روستای خمیران از توابع بخش مرکزی این شهرستان شدند.

«امیر حسین ضیائی» امروز( دوشنبه، 28 تیر) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی گفت: روستای خمیران در منطقه جلگه ای و در کنار جاده کپورچال به آبکنار و در ۳۲ کیلومتری انزلی قرار دارد که در گوشه ای از این روستا می توان کوهی از زباله را مشاهده کرد.

 

این فعال رسانه ای و مسئول جمع آوری امضاء برای نجات این روستا از زباله ها افزود: زباله ها در این روستا به صورت رشته کوه درآمدند و رودخانه هایی از شیرابه از آنجا سرازیر شده، بطوریکه این شیرابه ها موجب خشک شدن جنگل های اطراف شده است.

 

وی این صحنه را معضل زیست محیطی عنوان و تاکید کرد: ابتدا با کمک دادستان شهرستان و شهردار و بخشدار بازدیدی از این کارخانه شده و موافقت آنها برای جمع آوری زباله ها و تکمیل تصفیه خانه شیرابه جلب شد اما پس از گذشت چند ماه این کارخانه دوباره به حال خود رها و محلی برای انباشت زباله ها شد.

 

وی خاطر نشان کرد: مردم انزلی باید بدانند زباله هایی که روزانه تولید می کنند چه سرنوشتی دارد به همین منظور تصاویری که از کارخانه کمپوست خمیران جمع آوری شده بود به صورت نمایشگاه عکس و فیلم در حاشیه برگزاری نماز جمعه باهماهنگی با ستاد برگزاری نماز جمعه و رئیس محیط زیست انزلی برگزار شد.

 

ضیائی خواستار مطالبه گری بیشتر مردم از مسئولان شد و تاکید کرد: طوماری از امضاء بازدید کنندگان جمع آوری  شده و مردم صراحتا می خواهند این مسئله سریعتر مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

کد خبر 1077264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha