بیش از ۴۰۰ پروژه در حوزه سلامت انجام شده است

حیدری مقدم گفت: اتفاقات خوبی در هشت سال گذشته استان رخ داده و بیش از ۴۰۰ پروژه در حوزه سلامت انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان،‌ رشید حیدری مقدم در آئین افتتاحیه مرکز جامع سرطان همدان گفت: مرکز جامع سرطان یکی از طرح‌های ملی استان همدان با محوریت بنیاد فرشچیان است که فاز نخست آن با تزریق اعتبارات دولتی تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: با این پروژه‌ها در ۳۰ سال آینده در حوزه بهداشت اقدام خاصی نیاز نیست و با بهره‌برداری بیمارستان هزار تختخوابی به جز تجهیزات پیشرفته نیاز خاصی وجود ندارد‌.

 

وی با بیان اینکه مساحت ساختمان این مرکز درمانی را  ۲۵ هزار و ۸۰۰ متر مربع  است، گفت: ۱۸۰میلیارد تومان تجهیزات پزشکی در این مرکز نصب و تاکنون 205 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

 

وی تصریح کرد: دو دستگاه به‌روز پرتودرمانی در این مرکز وجود دارد و تمام فاز عمرانی با همکاری خانواده فرشچیان انجام شده است.

 

حیدری مقدم خاطر نشان کرد: آزمایشگاه، مراکز تشخیصی، شیمی‌درمانی و ای سی یو در فاز دوم افتتاح می‌شود و در فاز سوم که اسفند ۱۴۰۰ پایان می‌یابد پژوهشگاه سرطان راه‌اندازی می‌شود.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: ۴۰ میلیارد تومان از اعتبار این پروژه از سوی بنیاد خیریه مرحوم فرشچیان و ۶۰ درصد از منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان تامین شده است.

 

وی نیز با تشکر از کادر بهداشت و درمان برای ایجاد زیرساخت‌ها و سرویس‌دهی در شرایط خاص اظهار کرد: اتفاقات خوبی در هشت سال گذشته استان رخ داده و بیش از ۴۰۰ پروژه در حوزه سلامت انجام شده است.

 

به گفته وی، تنها دانشگاهی در کشور هستیم که ۶۰۰ دانشجوی خارجی در آن تحصیل می کند و به جایی رسیده ایم که دانشگاه علوم پزشکی همدان به مرجع علمی غرب کشور تبدیل شده است.

 

 

کد خبر 1077294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha