طرح یاوران غدیر فرصتی برای هم افزایی برای این رویداد است/ اطعام مردم در روز غدیر

حجت الاسلام دست افکن گفت: طرح یاوران غدیر فرصتی برای هم افزایی بین متخصصین حوزه های مختلف برای این رویداد مهم اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «اسماعیل دست افکن» در نشست خبری عید غدیرخم و برنامه های هفته ولایت و امامت اظهارداشت: طرح اطعام و پویش توزیع نان رایگان و یاوران غدیر همراه با برنامه های فرهنگی در طول دهه ولایت و امامت و روز غدیر اجرا می شود.

 

دبیر بنیاد غدیر استان اصفهان از طرح یاوران غدیر به عنوان بک برنامه شاخص یاد کرد و افزود: بر اساس این طرح استعدادها و تخصص در حوزه های مختلف برای غدیر هم افزایی می شود.

 

وی ادامه داد: کار بنیاد غدیر بر پایه مردم استوار است و بودجه و امکانات آن نیز دولتی نیست و مردم همکاری می کنند و این طرح هم در همین راستا است.

 

حجت الاسلام دست افکن به طرح اطعام در عید غدیر اشاره کرد و اظهارداشت: پیش بینی می شود یک‌میلیون پرس غذا گرم در این مناسبت مهم در سراسر استان اصفهان توزیع می شود.

 

وی یادآورشد: سال گذشته ۵۰۰ هزار پرس غذا در شهر اصفهان توزیع شد که البته بسیاری هم برای اطرافیان خود در قالب مهمانی این برنامه را داشته اند.

 

*تهیه و توزیع بسته های غذایی

 

حجت الاسلام دست افکن با اشاره به ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی خاطرنشان کرد: توزیع غذا با بسته بندی توزیع شده و تجمعی نیست.

 

وی با اشاره به توزیع نان رایگان مثل سالروز ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۱۱۰ نانوایی این کار را کمک کردن و خیرین نیز همراه این جریان شدتد و امسال بسته بندی نان با ظرفیت ۲۰ هزار انجام خواهد شد.

 

دبیر بنیاد غدیر اضافه کرد: این جریان در سراسر استان انجام می شود و نانوایی ها و خیرین در این امر با شعار «ضیافت غدیر، پویش نان با طعم مهربانی« انجام می گیرد.

 

*توزیع چهار هزار بسته فرهنگی

 

وی به اقدامات فرهنگی اشاره کرد و اذعان داشت:  چهار هزار بسته فرهنگی شامل کتاب، سی دی و خودکار که البته دیگر نهادها در مناطق مختلف چنین برنامه ای دارند.

 

حجت الاسلام دست افکن از اجرای طرح و برنامه هایی مثل کاروان شادی خبرداد و اظهارداشت: این فعالیت و جشن های شادی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی خواهد بود.

 

وی ادامه داد: جشن در روستاها مثل طرح تجمیع ۵۲ روستای سمیرم، ۷۰۰ مسجد شهر اصفهان و مناطق مختلف شهری اجرا می شود.

 

وی اجرای طرح های مومنانه و مواسات، تخفیف عوارض شهرداری ها، افتتاح پروژه ها،تجلیل از سادات، تهییه جهیزیه برای نوعروسان، اجرای سرود در مناطق شهری، فعالیت های تبلیغی را از جمله فعالیت ها در دهه ولایت و امامت بیان کرد.

 

وی ترویج فرهنگ غذیر را وطیفه همگانی بیان کرد و گفت: هر فرد به سهم خود در این مسیر گام بردارد که طرح اطعام خانه به خانه، کمک به مردم و مواردی از این قبیل  از جمله آن است که بسیاری انجام می دهند و البته افراد بر اساس توانایی و علاقه خود انجام می دهند

کد خبر 1077332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha