قرائت دعای عرفه بهترین فرصت برای اوج گیری معنوی انسان است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: قرائت دعای پرفیض عرفه در غروب این روز عزیز، یکی از بهترین فرصت هایی است که زمینه اوج گیری معنوی انسان را فراهم می سازد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به این که اعمال وارده در روز عرفه به خصوص خواندن دعای مخصوص این روز، فرصت بسیار خوبی برای انسان جهت تقرب به سوی خدای متعال است، ابراز داشت: در روایت داریم که پروردگار عالم در این روز به سه مکان و سه گروه از آدمیان، توجه و عنایت ویژه ای دارد که از آن جمله کربلا و زائران سیدالشهدا(ع)، صحرای عرفات و حجاج بیت الله و نیز هر نقطه ای از این کره خاکی است که دستی به سوی خداوند بلند شود و دلی بشکند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: روز عرفه آن قدر مهم و عزیز است که در کلامی امام زین العابدین(ع) می فرمایند که در این روز، فقط باید به درگاه خدای متعال پناه برد و حاجت از او در این روز با عظمت و فضیلت خواست.

 

وی همچنین گفت: امام حسین(ع) در دعای سرشار از مضامین عالی این روز، معارف نابی را به روی ما می گشاید که به خصوص در بُعد خداشناسی و حقیقت طلبی حاوی والاترین درس های بندگی است و بی شک قرائت این دنیا در غروب روز عرفه، یکی از بهترین فرصت هایی است که زمینه اوج گیری معنوی انسان را هر چه بیشتر و بهتر فراهم می کند.

 

این استاد حوزه ادامه داد: سیدالشهدا(ع) در فرازی از این دعا می فرماید" اللَّهُمَّ اجْعَلْ غِنایَ فِی نَفْسِی" و در همین دعا ، نکات تربیتی بسیار مهمی نهفته است و عصاره آن هم این که ملاک فقر و غنا بر اساس آموزه های دینی و کلام امام معصوم، قلب آدمی است و نه دارایی های ظاهری او در این دنیای فانی.

 

وی گفت: چه خوب است که همه مردم در این روز عزیز و همنوا با دعای امام حسین(ع) در روز عرفه، از دعا کردن در حق همدیگر غافل نشده و به خصوص برای رهایی از مشکلاتی چون شیوع کرونا، گرانی و مشکلات اقتصادی و نیز معضلات فرهنگی و اجتماعی در کشور و همچنین رهایی مسلمانان و شیعیان جهان از مشکلات و سختی ها و فشارها، دست به دعا بردارند.

کد خبر 1077369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha