معضل نبود بخش سیاستگذاری آب در کشور /مدیریت آب نیازمند اصلاح ساختار است

میان آبادی با اشاره به معضل نبود بخش سیاستگذاری آب در کشور گفت: رویکرد های مدیریت آب در کشور ما در شش دهه اخیر همان چهارچوبهای ذهنی دهه هفتاد است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، حجت میان آبادی، عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس شب گذشته (دوشنبه 28 تیر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با ابراز تاسف از اینکه در زمان تر سالی و یا خشکسالی بیش از هر چیز با مشکل مدیریت آب مواجه هستیم، گفت: حلقه مفقوده مشکلات آب در کشور بی‌شک خود آب نیست بلکه ریشه های وابسته به مدیریت آب و حتی کوچک تر از آن است برای کشوری که در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد چالشهای گوناگونی در زمینه زیست محیطی وجود دارد.

 

وی با اشاره به معضل نبود بخش سیاستگذاری آب در کشور گفت: رویکرد های مدیریت آب در کشور ما در شش دهه اخیر همان چهارچوبهای ذهنی دهه هفتاد است.

 

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس در ادامه درباره احداث سد در کشور به منظور تامین آب و نیرو گفت: در حال حاضر دیگر بحث این نیست که سد خوب است یا بد فعلا باید گفت جای کارخانه فولاد سازی وسط کویر نیست جای بزرگترین دریاچه مصنوعی کشور در مشهد نیست، در سیاست گذاری مدیریت شهری نباید هفت شهر خشک بحران زده کشور را زیر طرحهای آبی پر مصرف ببریم.

 

میان آبادی از اصلاح ساختارهای حکمرانی آب در کشور به عنوان راهکاری برای جلوگیری از هدر رفت و همین طور راهی برای ذخیره سازی و تمرکز آب در کشور یاد کرد و گفت: تا زمانی که به ساختارهای درست حکمرانی آب احترام نگذاریم و با راه حل های دم دستی و صرفاً فنی و مهندسی بخواهیم مشکل را حل کنیم جوابگوی مشکلات نخواهیم بود.

کد خبر 1077415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha