برگزاری برنامه ‌های دهه ولایت در حرم مطهر ۷۰ امامزاده (ع) و بقعه متبرکه استان فارس

حجت الاسلام موسوی گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس برنامه ‌های دهه ولایت را در ۷۰ امامزاده مطهر (ع) و بقعه متبرکه برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید عباس موسوی»، امروز (سه شنبه 29 تیر) با اشاره به برنامه‌ های اداره کل اوقاف فارس در دهه ولایت در جمع خبرنگاران گفت: کاروان‌ های شادی و اطعام نیازمندان در عید سعید غدیر خم از جمله این برنامه ها است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس برنامه ‌های این دهه را در 70 امامزاده مطهر (ع) و بقعه متبرکه برگزار خواهد کرد.

وی اضافه کرد: فضاسازی بقاع متبرکه (ع) اعم از تبلیغات محیطی پیرامون بقعه و آذین‌بندی صحن، راه‌ اندازی کاروان‌های شادی با عنوان «شمیم ولایت» در دهه ولایت، برپایی مراسم جشن در صحن بقاع متبرکه با رعایت کامل شیوه‌ نامه‌های بهداشتی، قرائت دعای عرفه در بقاع متبرکه، برگزاری نماز عید سعید قربان، برگزاری مراسم جشن میلاد امام هادی‌ (ع) و قرائت زیارت جامعه کبیره، برگزاری مراسم جشن در شب و روز عید سعید غدیرخم و نورافشانی در شب عید غدیر برنامه‌هایی است که در دهه ولایت و امامت برگزار می‌ شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس تاکید کرد: برنامه‌های دهه ولایت در شهرستان ‌ها طبق چهار وضعیت رنگ ‌بندی کرونایی آبی، زرد، نارنجی و قرمز تدوین شده و اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: بر همین مبنا در مناطق آبی و زرد برنامه‌ها در فضای باز صحن امامزادگان (ع) برگزار می ‌شود و در مناطق نارنجی و قرمز برنامه‌ها به ‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

حجت ‌الاسلام موسوی اعلام کرد: مراسم دعای عرفه در 14 امامزاده مطهر (ع) و نماز عید قربان در سه امامزاده مطهر برگزار می‌ شود و در 70 بقعه متبرکه نیز جشن‌ های دهه ولایت برگزار خواهد شد و هفت کاروان شادی در این ایام برپا می‌ شود.

وی افزود: یکی دیگر از فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده، قربانی کردن و توزیع گوشت گرم بین فقرا و نیازمندان پیرامون بقاع متبرکه خواهد بود و در روز عید سعید غدیرخم، توزیع غذای گرم به ویژه بین نیازمندان در دستور کار قرار گرفته است.

حجت الاسلام موسوی اعلام کرد: ارزش ریالی هر سبد غذایی حداقل ۴۰۰ هزار تومان است و اجرای این طرح در هر استان بر اساس بقاع متبرکه شاخص سطح یک و 2، موقوفات مرتبط و توانمندی نیروی انسانی فعال و مشارکت خیرین در استان برآورد شده است.

 

کد خبر 1077562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha