ایران  به هیچ کشور و دولتی، اجازه مداخله در امورات داخلی خود را نمی دهد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران به هیچ کشور و دولتی، اجازه مداخله در امورات داخلی خود را نمی دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، حسین نوش‌آبادی رئیس کمیته کشورهای تحریمی و مقابله با یک جانبه گرایی آمریکا، در وبینار( جلسه مجازی) مشترک کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و کمیسیون روابط خارجی مجلس ایتالیا، که به مناسبت یکصد و شصتمین سال روابط دیپلماتیک  ایران و ایتالیا برگزار شد، از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در مسائل هسته ای و حقوق بشر، دفاع کرد.

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سخنان رئیس و اعضای روابط خارجی پارلمان ایتالیا، اظهار داشت: جمهوری اسلامی به عنوان عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همواره به تعهدات بین المللی در مسائل هسته ای پایبند بوده و در پیمان هسته ای موسوم به برجام، به تمام تعهدات خود عمل کرده است اما متاسفانه طرف های دیگر برجام‌، کوچک ترین اقدام موثر در جرای تعهدات خود، انجام نداده اند و با فرصت سوزی و طفره رفتن، موجب بی اثر شدن، برجام شده اند.

نوش‌آبادی با اشاره به روابط دیرینه و کهنِ دو کشور ایران و ایتالیا، بر ضرورت روابط دو جانبه و گسترش مناسبات، در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و تجاری، تاکید کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، حمایت برخی از کشورهای غربی و اروپائی را به بهانه‌‌‌‌ی دفاع از حقوق بشر، از مجرمان سیاسی و امنیتی که رفتارها واقدامات جاسوسی آنان در محاکم قضائی، به اثبات رسیده است، دخالت در امور داخلیِ ایران برشمرد و تاکید کرد جمهوری اسلامی، به هیچ کشور و دولتی، اجازه مداخله در امورات داخلی خود را نمی دهد.

نماینده دیار پانزده خرداد، جمهوری اسلامی را در خط مقدم مبارزه با جریانات تکفیری و تروریستی در منطقه خواند و  حمایت برخی کشورهای مدعیِ دموکراسی وحقوق بشری را از گروهک تروریستی داعش، محکوم کرد.

نوش آبادی، با بیان این که جمهوری اسلامی ایران، هزینه‌های مادی و معنوی فراوانی در مقابله با گروه های تروریستی پرداخته است و قربانی اقدامات وحشیانه منافقین و حامیان آنان و گروه های تروریستی در منطقه است، از رفتارهای ریاکارانه آمریکا و برخی دولت های غربی در موضوع حقوق بشر، و فشار بر جمهوری اسلامی، به شدت انتقاد کرد و گفت: نباید مدعیان حقوق بشر، از کسانی که دستشان به خون مردان و زنان و کودکان این ملت مظلوم،  آلوده است، حمایت کنند.

در این نشست مجازی وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، نیز به بیان دیدگاه های جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف پرداخت و بر ضرورت  توسعه روابط پارلمانی میان دو کشور تاکید کرد.

کد خبر 1077669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha