قیمت سیمان قبل از قطع برق هیچ وقت به ۶۰ هزار تومان نرسید

لهونی با اشاره به اینکه قیمت سیمان قبل از قطع برق هیچ وقت به ۶۰ هزار تومان نرسید، گفت: بیشترین قیمت در زمستان ۹۹ بوده که به دلیل قطع برق و گاز کارخانه ها بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، محمد لهونی، مدیر عامل شرکت تعاونی مصالح فروشان شب گذشته (سه شنبه 29 تیر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه جهش قیمتی که در هفته اخیر اتفاق افتاد اجتناب ناپذیر بود چون تولید و عرضه به بازار افت بسیار شدیدی داشت، گفت: قیمت سیمان قبل از قطع برق هیچ وقت به 60 هزار تومان نرسید و بیشترین قیمت در زمستان 99 بوده که به دلیل قطع برق و گاز کارخانه ها بوده است.

 

لهونی با بیان اینکه قبل از عرضه سیمان در بورس، قیمت خرده فروشی سیمان در بازار تهران بین 30 تا 40 هزار تومان بود، گفت: با قطع برق حجم قابل توجهی از تولید کاهش پیدا می کند و تولید به بازار تزریق نمی شود که موجب کمبود در بازار می شود ولی کمبود کالا در بازار موجب افزایش قیمت نیست بلکه سودجویی واسطه ها باعث این افزایش قیمت شده است.

 

مدیر عامل شرکت تعاونی مصالح فروشان با بیان اینکه  مصرف سیمان در تهران 850 هزار تن در ماه است، ادامه داد: آنچه که به تعاونی مصالح فروشان تهران در اردیبهشت امسال اختصاص داده شده حدود 42 هزار تن بوده است یعنی فقط 40 هزار تن با قیمت مصوب از کارخانه به صنف مصالح فروشان داده شده است.

 

لهونی درباره افزایش قیمت سیمان در بورس کالا و بازار گفت: تفکیک این دو بازار بعد از عرضه در بورس کار راحتی نیست چون آنچه که در بازار عرضه می شود حتی از جانب مصالح فروشان صرفاً آن چیزی نیست که از کارخانه ها به صورت مستقیم دریافت می کنند و ما به عنوان شرکت تعاونی مصالح فروشان از بورس طی این چهار تا پنج هفته اخیر خرید کرده ایم.

کد خبر 1077693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha