۱۱۰۰ کودک بدون سرپرست هستند/ پویش جمع آوری کمک برای مددجویان

نصر با اشاره به نگهداری از کودکان بدون سرپرست گفت: ۱۱۰۰ کودک در استان اصفهان بدون سرپرست هستند که ۶۰۰ نفر از آنان در کنار اطرافیان خود نگهداری می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، ولی الله نصر در دیدار فرمانده و رئیس عقیدتی و سیاسی پدافند هوایی منطقه مرکزی کشور به مناسبت هفته بهزیستی به اقدامات این سازمان در حوزه های مختلف حمایتی و اجتماعی اشاره کرد و اظهارداشت: ارائه خدمت به معلولان، کودکان بدون سرپرست و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مهارت افزایی جسمی و اجتماعی توسط این نهاد انجام می شود که خیرین پشتوانه خوبی در تحقق این فعالیت ها هستند.

 

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به کودکان بدون سرپرست و سرنوشت آنان گفت: 1100 کودک در استان اصفهان بدون سرپرست هستند که 600 نفر از آنان در کنار اطرافیان خود نگهداری می شوند که این موضوع در هویت یافتگی خانوادگی نقش دارد.

 

وی ادامه داد: مابقی این دسته از کودکان و نوجوانان در مراکز تحت نظارت بهزیستی نگهداری می شوند و این مراکز برای حفظ هویت و جایگاه انسانی آنان در محل هایی بدون تابلو و نشان هستند و بکاربردن الفاظی مثل یتیم خانه سزاور آنان نیست.

 

نصر اضافه کرد: در این مراکز کودکان و نوجوانان در کمال احترام و شخصیت رشد پیدا می کنند و هیات مدیره دغدغه حفظ و نگهداری و رشد آنان را دارند و خیرین نیز پشتیبانی می کنند.

 

 *اشتغال و مسکن مددجویان بهزیستی اقدامی در راستای کرامت انسانی

 

وی با اشاره به اینکه اشتغال مددجویان دغدغه ای مهم برای سازمان بهزیستی و راهکاری در راستای خودکفایی آنان است، خاطرنشان کرد: تسهیلات بانکی و معافیت هایی برای این افراد پیش بینی شده اما برخی از معلولان توانایی اشتغال خودکفا را نداشته اما با کار کردن در یک کارگاه نقش ایفا می کنند.

 

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان یادآورشد: در این مدل تسهیلات بانکی تا سقف 100 میلیون تومان به کارفرما همراه با معافیت پرداخت حق بیمه اعطا می شود که این موضوع در جبران بخشی از کمبود و ناتوانی های افراد معلول موثر است.

 

وی در خصوص مسکن این قشر نیز گفت: مسکن خانواده های دارای دو معلول در حال انجام است و در برخی از مناطق خیرین به گره گشایی از مشکلات مثل احداث مسکن وارد شده و با همکاری نهادهای خدمات اقداماتی انجام داده اند.

 

*افتتاح پروژه های هفته بهزیستی

 

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان از افتتاح 338 پروژه با هزینه ای برابر با  ۳۵۷ میلیارد و ۱۳۷ میلیون ریال خبرداد و گفت: این پروژه های همزمان با هفته بهزیستی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

وی طرح های مسکن، اشتغال زایی، مرکز روانشناسی، مرکز آموزش رانندگی معلولان و اتوبوس مناسب سازی شده ویژه معلولان از جمله طرح های مورد بهره برداری اعلام کرد.

کد خبر 1077743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha