دهه ولایت فرصت مناسبی برای تبیین فرهنگ اصیل اسلامی است

آیت الله دری نجف آبادی گفت: دهه ولایت فرصت مناسبی برای تبیین فرهنگ اصیل اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت‌الله «قربانعلی دری‌نجف آبادی» امروز چهارشنبه (30 تیر) در خطبه‌های نماز عید سعید قربان ضمن تبریک این عید بزرگ گفت: عید قربان عید بندگی و رسیدن به پروردگار است و باید در این عید بزرگ به کمک نیازمندان و محرومان بشتابیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، افزود: امسال به‌دلیل اقدامات غلط آل سعود و نداشتن تدبیر، مسلمانان جهان از انجام حج واجب محروم شدند.

 

وی با اشاره به اهمیت دهه امامت و ولایت بیان کرد: باید تلاش شود تا فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی در این ایام بیش از پیش ترویج شود. ‌

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کمبود آب و برق و گرمای شدید ادامه داد: صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف امری ضروری است و همه باید در این راستا تلاش کنند.

 

امام جمعه اراک در ادامه به مشکلات پیش رو در جامعه اشاره کرد و گفت: دولت منتخب باید با برنامه‌ریزی اصولی و کارآمد در مسیر حل مشکلات گام بردارد.

 

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی برای حل مشکلات آب و برق باید در اولویت کار دولت سیزدهم قرار گیرد، گفت: باید حداقل سالانه تولید ۲ هزار مگاوات برق در کشور مد نظر باشد.

 

وی همچنین به مشکلات کم آبی در مناطق جنوبی کشور اشاره کرد و گفت: در این روزها علاوه بر مشکل خشکسالی بحث تبخیر بالا هم رخ داده و به مسئله بحران آب دامن زده است و نیاز است برای آن راهکارهایی اندیشیده و معضلات کنونی به‌صورت ریشه‌ای حل شود.

 

این مقام مسئول ادامه داد: انتظار می‌رود که مردم این مناطق مانند دوران دفاع مقدس هوشیار باشند و با صبر و شکیبایی این دوران را پشت سر گذاشته و بهانه دست دشمنان ندهند چرا که دشمنان همواره به دنبال فرصت برای سوء استفاده می گردنند.

 

امام جمعه اراک حوادث ایجاد شده در افغانستان، عراق و  خمپاره زدن  بین اقامه‌کنندگان نماز عید قربان را محکوم کرد و گفت: این کار نه با اسلام بلکه با هیچ مکتب مبتنی بر انسانیت و انصاف تناسب ندارد.

کد خبر 1077803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha