چاههای ژرف راه مطمئن برای نجات سیستان از بی آبی است

امام جمعه زابل با اینکه نمایندگان مجلس طرح انتقال آب از دریای عمان به دشت سیستان با جدیت ورود کنند، گفت: چاههای ژرف راه مطمئن برای نجات سیستان از بی آبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «حجت الاسلام مجتبی عزیزی» در آیین خطبه های نماز عید سعید قربان بیان داشت: روز عید قربان روز بخشش و ریزش گناهان است یکی از آثار تربیتی عید قربان عبارت است از اینکه انسان در محضر ذات اقدس الهی کبر و عجب و ریا و آنچه ناخالصی در قلب او قرار گرفته را باید در محضر خداوند قربانی کند.

 

امام جمعه شهرستان زابل یادآور شد: عید قربان به ما می گوید که اگر در دوراهی نفس و محبوب قرار گرفتید،محبوب را انتخاب کنید ولو اینکه مطابق طبع شما نباشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عزیزی در خطبه دوم به وضعیت جامعه در مورد کرونا اشاره نمودند و بیان داشتند: بیشترین رعایت در کرونا را در جامعه ی متدین داشته اند و همواره جامعه متدین،کسانی که به نماز های جمعه و هیئات مذهبی میروند بیشترین مراعات را در این جلسات انجام می دهند.

 

ریاست شورای فرهنگ عمومی با اشاره  مبارزه با ویروس کرونا به یک فرهنگ تبدل شود، ادامه داد: با بستن و تعطیل کردن حقیقتا نمی شود یک مبارزه دراز مدت دائمی صحیح با کرونا داشت.

 

عزیزی با بیان اینکه راهی جز رعایت پروتکل ها نیست و نا گفته نماند که ما درگیر سوء مدیریت ها هم هستیم، تصریح کرد: حقیقتا کادر درمان در راه مقابله با این ویروس مایه گذاشتند.

 

وی افزود: همچنین طلاب،دانشجویان و بسیجیان در این راه در حال خدمت می باشند که در روز های گذشته طلبه ای که مسئول تدفین و تلقین اموات کرونایی بود به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

امام جمعه شهرستان زابل، مسئله مهم و اساسی سیستان و شهر زابل را آب  دانست و ادامه داد: آن شتابی که باید اتفاق بیفتد در مسئله ی چاه های ژرف وجود ندارد.

 

عزیزی با بیان اینکه چاههای ژرف راه مطمئن برای نجات سیستان از بی آبی است، گفت: از نمایندگان مجلس می خواهیم که  طرح انتقال آب از دریای عمان به دشت سیستان با جدیت ورود کنند.

کد خبر 1077844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha