آغاز  تصویربرداری مستند تلویزیونی «امیرکبیر در خون» در کاشان

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان از آغاز مراحل تصویربرداری مستند «امیرکبیر در خون» در این شهرستان خبر داد.

محمدحسین واحدیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: مراحل تصویربرداری مستند تلویزیونی «امیرکبیر در خون» با رویکرد بیان ناگفته‌های عزل، شهادت و دفن میرزا محمدتقی فراهانی معروف به امیرکبیر ، با حمایت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، آغاز شده است.

 

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با اشاره به لزوم حمایت این سازمان از آثار فرهنگی و هنری گفت: این مستند تصویری و روایی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سجاد باغ‌شیخی بر اساس اسناد موجود توسط خسرو معتضد و سیف‌اله امینیان آرانی به منظور آشنایی با بزرگ مرد تاریخ ایران روایت می‌شود.

 

واحدیان خاطر نشان کرد: این پروژه با مشارکت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان در لوکیشن‌های باغ تاریخی فین، خانه تاریخی طباطبایی و کاخ موزه گلستان ضبط می‌شود و در آن رضا نوروزی در نقش امیرکبیر هنرنمایی می‌کند.

 

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان افزود: همچنین فاطمه مرصعی، مهین احمدی، محسن توکلی، شیرین گیوه‌چین و مسعود فدایی در این مستند به ترتیب در نقش عزت‌الدوله، مهد علیا، میرزا آقاخان نوری، ماه سلطان‌خانم و ناصرالدین شاه نقش‌آفرینی می‌کنند.

 

واحدیان اظهار داشت: ساخت این فیلم از اسناد موجود تاریخی نشات گرفته است و کارگردان اثر به دنبال به تصویر کشیدن تاریخ گفته نشده و کم گفته شده اقدامات و خدمات امیرکبیر به ایران اسلامی در برهه‌های مختلف است./

کد خبر 1077866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha