ورود بیش از ۱۰۰ هزار خودرو غیربومی به گیلان/ اجازه مسدودسازی راه‌ها را نداریم

طالبی از ورود بیش از ۱۰۰ هزار خودرو غیربومی به گیلان در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد و گفت: طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا، پلیس راهور گیلان اجازه مسدودسازی راه‌های استان را ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «امیر طالبی» شامگاه چهارشنبه (30 تیر) در برنامه خبری اظهار داشت: با توجه به اینکه اکثر شهرستان‌های گیلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و طبق مصوبه ستاد مبارزه با کرونا قرار بود مسدودسازی در استان‌های تهران و البرز به سمت مناطق کشور انجام شود.

 

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه به علت برخی اقدامات در استان‌های مرکزی کشور حجم مسافرت‌ها به سمت گیلان تحت الشعاع قرار بگیرد افزود: برخلاف مسیرهای تهران و کرج در مسیر قزوین مسدودسازی مسیرهای تردد به سمت استان گیلان اجرا نشد.

 

طالبی از حرکت تعداد قابل توجهی خودرو از سمت قزوین به سمت ورودی‌های استان گیلان خبر داد و ابراز داشت: در 48 ساعت گذشته بیش از 100 هزار خودرو غیربومی به گیلان وارد شدند و از این تعداد تنها 10 درصد تمایل داشتند که به استان مبدأ خود برگشته و از ورود به گیلان خودداری کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه پلیس راهور گیلان بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه ندارد راه‌ها و محورهای مواصلاتی را مسدود کند یادآور شد: ما مجبوریم فقط اعمال قانون کنیم و به غیر از اینکار دیگر قادر به اجرای تمهیداتی برای جلوگیری از ورود مسافر به استان گیلان نیستیم.

 

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان از استقرار پلیس در شهرستان‌های رودبار، آستارا و در مبدأ شهرستان رودسر خبر داد و اذعان کرد: ابتدا از رانندگان و مسافران خواهش می‌کنیم که دور زده و به گیلان وارد نشوند و اگر تمکین نکنند مجبور به اعمال قانون و جریمه‌های نقدی هستیم.

 

طالبی با اشاره به اینکه در صورت ورود خودروهای با پلاک غیربومی به گیلان جریمه یک میلیون تومانی اعمال می‌شود خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا تردد تا پایان شهریور تردد با پلاک‌های بومی در شهرهای گیلان مجاز است اما اجرای محدودیت‌های شبانه از ساعت 22 تا سه بامداد همچنان به قوت خود باقیست.

 

کد خبر 1077907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha