آتش سوزی اراضی زراعی روستای زوارم مهار شد

معاون عملیات آتش نشانی شهرداری شیروان گفت: آتش سوزی بخشی از اراضی زراعی و باغی روستای زوارم از توابع بخش مرکزی شیروان مهار شد.

«حسن باقریان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: در پی تماس های صورت گرفته از روستای زوارم توابع بخش مرکزی شهرستان، ۹ نفر نیرو با سه دستگاه خودروی آتش نشانی به محل اعزام شدند که پس از گذشت پنج ساعت با کمک نیروها و مردم روستا آش سوزی مهار شد.

 

 

معاون عملیات آتش نشانی شهرداری شیروان بیان کرد: ۲۴ هکتار از باغ و اراضی در روستای زوارم از توابع بخش مرکزی شیروان در آتش سوخت.

 

 

باقریان با بیان اینکه علت حادثه در دست برسی است، خاطرنشان کرد: در این آتش سوزی ۱۱ هکتار باغ شامل ۲۰۰ اصله درخت گردو و ۳۰۰ اصله درخت انگور و تعدادی دیگر درخت متفرقه و ۱۳ هکتار اراضی زراعی گندم در آتش سوخت.

 

 

وی تصریح کرد: در بسیاری مواقع بی‌احتیاطی در روشن و خاموش کردن آتش سبب بروز حریق در مراتع و جنگل‌های این منطقه می‌باشد که با گرم شدن هوا و وجود پوشش گیاهی یک ساله انبوه و خشک در منطقه، کوچک‌ترین اشتباه در روشن کردن آتش و عدم کنترل آن منجر به آتش‌سوزی در اراضی ملی و مستثنیات اعم از زراعی و باغی می‌شود.

 

 

وی اضافه کرد: شیروان دارای سه ایستگاه آتش نشانی و ۵۲ نفر نیروی فعال آتش نشان است.

 

 

زوارم یا دره بهشت خراسان شمالی از روستاهای هدف گردشگری در ۲۸ کیلومتری جنوب غربی شهر شیروان یکی از نادرترین ییلاق های خراسان شمالی است.

 

 

 

کد خبر 1077908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha