استفاده از ظرفیت بسیج برای حل آسیب های اجتماعی

براتعلی گفت: استفاده از ظرفیت بسیج برای حل آسیب های اجتماعی ضروری است.

«علیرضا براتعلی» با اشاره به حضور موثر و همیشگی بسیج در صحنه های مختلف به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: نقش آفرینی و موفقیت های بسیج در طی سال های انقلاب همواره چشمگیر بوده که ورود بسیج برای کنترل وکاهش آسیب های بیماری کرونا از جمله این موفقیت ها است.

 

معاون اجتماعی سپاه روح الله در قرارگاه حضرت جواد الائمه(ع)با تاکید بر اینکه امروز برای حل آسیب های اجتماعی استفاده از ظرفیت بسیج باید مورد توجه باشد، افزود: تشکیل انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی پنج مرحله مهم در نهضت اسلامی است.

 

وی با تاکید بر اینکه ما در مرحله تشکیل جامعه اسلامی موظف به فعالیت در راستای رفع آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی، خنثی سازی توطئه های دشمنان در جنگ نرم و ترویج سبک زندگی اسلامی هستیم، بیان کرد: همه باید در راستای حل آسیب های اجتماعی خصوصا در مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار تلاش کنند و استفاده از روحیه و تفکر بسیج مهمترین راهکار در این زمینه است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بسیج در مقاطع و شرایط مختلف نشان داده که می تواند موثر عمل کند، گفت: طبق آخرین بررسی های به عمل آمده در سطح کشور بیش از ۱ هزار و ۱۰۰ محله حاشیه نشین و کم برخوردار وجود دارد که ۳۱ محله آن در استان مرکزی است.

 

تشکیل محلات اسلامی با طرح تعالی محله

 

براتعلی با اشاره به اینکه تشکیل محلات اسلامی و همان طرح تعالی محله از مهمترین اقداماتی که برای رفع حاشیه نشینی در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: این طرح با رویکرد پای کار آوردن ظرفیت مردم در حال اجرا است.

ا

ین مقام مسئول حضور مردم در صحنه را سبب انجام اتفاقات بزرگ و موفقیت در عرصه های مختلف دانست و بیان کرد: در این راستا در استان مرکزی تشکیل محله های اسلامی در دستور کار قرار گرفت و سه ضلع اصلی برای محله ها از جمله امام جماعت به عنوان مدیر محله اسلامی، مردم و نماینده های ادارات و دستگاه ها در نظر گرفته شد.

 

تشکیل 12 کمیته تخصصی در راستای اجرای طرح محله اسلامی

 

معاون اجتماعی سپاه روح الله در قرارگاه حضرت جواد الائمه(ع) در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در ساختار محله های اسلامی شناسایی مسائل، نظام بندی و اولویت بندی آنها در دستور کار قرار می گیرد، گفت: برای حل آنها بیش از ۱۲ کمیته تخصصی تشکیل می شود و کمیته ها موظف هستند راه کار حل مشکلات را ارائه کند.

 

این مقام مسئول مهمترین آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین را بیکاری دانست و بیان کرد: بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی از بیکاری و عدم اشتغال نشات می گیرد که ما با اجرای طرح محله اسلامی در صدد رفع این مشکل هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه در این راستا مهارت آموزی، توانمندی و ترویج مشاغل خانگی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: امید است با این کارها بتوانیم گام موثری در راستای مشکل اشتغال افراد به ویژه جوانان برداریم.

 

تشکیل قرارگاه محله اسلامی در 31 محله حاشیه نشین استان

 

براتعلی اضافه کرد: همچنین برای بهتر بررسی کردن مسائل تشکیل بانک اطلاعاتی جامع در دستور کار قرار گرفته که در سطح شهر اراک بیش از ۸ هزار نفر در این راستا شناسایی شده اند و گام بعدی اقدامات حمایتی و پشتیبانی های مختلف است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: هم اکنون در ۳۱ محله حاشیه نشین استان مرکزی قرارگاه محله اسلامی تشکیل شده و سعی داریم این قرارگاه ها را در کلیه محلات استان فعال کنیم.

 

معاون اجتماعی سپاه روح الله در قرارگاه حضرت جواد الائمه(ع) اضافه کرد: در شهر اراک نیازمند تشکیل ۶۱ قرارگاه محله اسلامی هستیم که در دستور کار قرار گرفته است.

 

برگزاری کارگاه آموزشی و پیشگیری در سطح محلات حاشیه نشین استان

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در سال گذشته با وجود، بیماری کرونا بیش از ۲ هزار کارگاه آموزشی و پیشگیری در سطح محلات استان مرکزی برگزار شد، گفت: ۲۱۴ عنوان برنامه با رویکرد نشاط اجتماعی نیز انجام شد و بیش از یک هزار نفر ساعت برای فرزند آوری و تربیت فرزند در سطح محلات آموزش انجام شده است.

 

معاون اجتماعی سپاه روح الله در قرارگاه حضرت جواد الائمه(ع) سپاه روح الله اضافه کرد: امید است با این برنامه های آموزشی توانسته باشیم گام موثری در راستای کاهش آسیب های اجتماعی بداریم.

 

براتعلی ادامه داد: ما در راستای اجرای هر چه بهتر این طرح ها نیازمند مشارکت گسترده و همه جانبه اقشار مختلف جامعه هستیم و امیدواریم با همدلی و همراهی همگانی گام های موثری در راستای پیشبرد اهداف انقلاب برداریم.

کد خبر 1077998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha