استان البرز؛ بیشترین هزینه کل سالانه یک خانوار روستایی

قصوری درباره هزینه کل سالانه یک خانوار روستایی گفت: بررسی متوسط هزینه کل سالانه یک خانوار روستایی نشان می‌دهد که استان البرز با ۵۶۶،۴۲۷ هزار ریال بیشترین و استان سیستان و بلوچستان با ۱۸۰،۳۹۵ هزار ریال کمترین هزینه را در سال ۱۳۹۹ داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شکوفه قصوری، معاون دفتر جمعیت، نیروی کار و سرشماری مرکز آمار ایران شب گذشته (پنجشنبه 31 تیر) در برنامه گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما با بیان اینکه هر ساله مرکز آمار چهار ماه بعد از آغاز سال جدید، میزان درآمد و هزینه خانوار شهری و روستایی را ارائه می‌دهد، گفت: طرح آمارگیری هزینه و درآمد خانوار با قدمتی ۵۰ ساله از مهم‌ترین طرح‌های آماری مرکز آمار ایران است.

 

وی با بیان اینکه هدف کلی این طرح، برآورد متوسط هزینه‌ها و درآمد یک خانوار شهری و یک خانوار روستایی در سطح کشور است، گفت: این طرح نمونه گیری سه مرحله‌ای است و هدف آن رسیدن به درآمد شهری و روستایی است که با پرسش نامه ۱۷ بخشی به دست می‌آید و ۳۸ هزار خانوار در این طرح پرسش می‌شوند.

 

قصوری درباره همخوانی آمار‌ها با واقعیت موجود افزود: این آمار‌ها میانگین ۳۱ استان است. بررسی متوسط هزینه کل سالانه یک خانوار شهری نشان می‌دهد که استان تهران با ۹۵۷،۰۱۶ هزار ریال بیشترین و استان خراسان شمالی با ۳۵۱،۹۴۳ هزار ریال کمترین هزینه را در سال ۱۳۹۹ داشته‌اند.

 

وی با بیان اینکه بررسی متوسط هزینه کل سالانه یک خانوار روستایی نشان می‌دهد که استان البرز با ۵۶۶،۴۲۷ هزار ریال بیشترین و استان سیستان و بلوچستان با ۱۸۰،۳۹۵ هزار ریال کمترین هزینه را در سال ۱۳۹۹ داشته‌اند، گفت: استان البرز با ۶۷۶،۸۹۷ هزار ریال بیشترین و استان سیستان و بلوچستان با ۱۸۱،۰۹۱ هزارریال، کمترین متوسط درآمد سالانه یک خانوار روستایی را در سال ۱۳۹۹ به خود اختصاص داده است.

 

معاون دفتر جمعیت، نیروی کار و سرشماری مرکز آمار ایران درباره خط فقر گفت: وزارت رفاه مسئول اعلام خط فقر است و به مرکز آمار مربوط نیست؛ مرکز آمار فقط تصویری از سطح زندگی مردم ارائه می‌کند تا دیگر دستگاه‌ها از این آمار برای تصمیم گیری استفاده کنند.

کد خبر 1078063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha