مردمی که پای انقلاب، نظام و ارزش ها ایستادگی کردند شایسته اکرام و تمجید هستند

حجت الاسلام صفایی مشکلات و گرفتاری های مردم را بسیار دانست و گفت: این مردم سزاوار احترام هستند، چرا که هر چه داریم و مسئولین هر چه دارند به برکت این مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا صفایی» ظهر امروز (۱ مرداد ماه) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته گچساران ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت های این هفته،  ۱۵ ذی الحجه، میلاد خسجه و فرخنده امام هادی علیه السلام را یادآور شد و اظهار کرد: یکی از کارهای بسیار ارزشمند امام هادی(ع) معرفی امامت و ولایت به این امت بوده است.

 

امام جمعه موقت گچساران گفت: این امام با بیان زیارت های مختلف از جمله غدیریه و زیارت مخصوص امیرالمومنین(ع) در روز غدیر و زیارت جامعه کبیره که خود معروف بوده و سفارش بسیار هم شده نقش موثری داشت.

 

وی به ۱۸ ذی الحجه، عید سعید غدیر غم و عید امامت و ولایت امیرالمومنین علیه السلام و ائمه اطهار سلام الله علیها اشاره کرد و ادامه داد: این روز بزرگ را به همه مسلمانان و شیعیان جهان تبریک عرض می کنم.

 

حجت الاسلام صفایی تصریح کرد: روز عید غیر مستحب است وقتی که همدیگر را ملاقات می کنیم این جمله «الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایته علی ابن ابی طالب و اولاده المعصومین صلواه الله علیهم اجمعین» را بر زبان داشته باشیم، یعنی پذیرش ولایت امیرالمومنین (ع) جای شکر دارد و در حقیقت چه نعمتی بالاتر از این نعمت وجود دارد.

 

امام جمعه موقت گچساران با اشاره به اینکه زیارت غدیریه فضایل امیرالمومنین علیه السلام را ذکر کرده، یادآور شد: بیش از ۳۰ آیه قرآن در این زیارت بوده که مربوط به فضیلت های امام علی (ع) است.

 

وی افزود: پیامبر (ص) در حق امام علی(ع) این گونه دعا کردند که «خداوندا دوست بدار آنکس که علی را دوست بدارد و دشمن بدار هرکسی که علی را دشمن بدارد و یاری کن هرکسی که علی را یاری کند».  

 

حجت الاسلام صفایی خاطرنشان کرد: در این روزها تا عید غدیر مومنین و شیعیان امام علی(ع) مهر و محبت خود را با روش های مختلف به اهل بیت علیه السلام با آذین بندی خانه ها و سطح شهرها نشان دهند، چرا که عیدی بالاتر از عید غدیر هم نیست.

 

امام جمعه موقت گچساران تصریح کرد: نکته دیگری که بسیار هم سفارش شده مسئله اطعام در روز عید غدیر است، روایت است که غذا دادن به یک مومن در روز غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر، یک میلیون شهید و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد، پس در این ایام کرونایی باید هم دست یاری به سوی نیازمندان دراز کنیم.

 

وی در ادامه، گفت: مشکلات و گرفتاری های مردم بسیار است و این مردم سزاوار احترام هستند، چرا که هر چه داریم و مسئولین هر چه دارند به برکت این مردم است.

 

حجت الاسلام صفایی اظهار کرد: این مردم بودند که انقلاب کردند و پای انقلاب ایستادند، مردم بودند که عزیزانشان را برای دفاع از این مرز و بوم تقدیم راه خداوند کردند،این مردم بودند که سختی ها را تحمل کرده و افتخارات آفریدند.

 

امام جمعه موقت گچساران افزود: در حقیقت مردمی که پای انقلاب، نظام و ارزش ها ایستادگی کردند شایسته اکرام و تمجید هستند و باید سپاسگذار این مردم بود، مردم آقا بالا سر نمی خواهند بلکه خدمتگزار می خواهند، حضرت امام راحل بارها فرموند «اگر به من خدمتگزار بگویند بهتر از این است که رهبر بگویند».

 

حجت الاسلام صفایی تصریح کرد: مردم گرانی ها و مشکلات معیشتی بسیاری را تجربه می کنند و چانه نانوایی ها روزبه روز هم کمتر می شود، چرا که گندم را روز به روز گران تر می کنند بحث گلایه از نانوایی ها نیست.

کد خبر 1078115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha