تقویت معروفات یکی از مهمترین مطالبات جامعه است

حجت‌الاسلام رحیمی تقویت معروفات را مهمترین مطالبه جامعه خواند و گفت: بیکاری، گرانی، تورم، نبود مسکن و فراهم نبودن مقدمات ازدواج جزو آفت‌های جامعه امروزی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه ابهر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر ابهر به سالروز اقامه نماز جمعه اشاره و اظهار کرد: امسال گرامیداشت این ایام با شعار«همیشه مردمی- همیشه انقلابی» است.

 

حجت الاسلام جعفر رحیمی با بیان اینکه اسلام به سه اجتماع بزرگ اهمیت می‌دهد، افزود: این اجتماعات شامل اجتماعات روزانه که در نماز جماعت حاصل می‌شود، اجتماع هفتگی که مراسم نماز جمعه است و اجتماع حج که سالی یک بار در کنار خانه خدا انجام می‌شود، است که  در این میان نقش نماز جمعه به دلیل خطبه محوری‌اش بسیار مهم است.

 

وی به دهه ولایت یعنی از شب عید قربان و روز عرفه گرفته تا عید غدیر خم که میلاد امام هادی(ع) نیز در آن قرار گرفته اشاره و تصریح کرد: این دهه ولایت برای ما درس‌ها و پیام‌هایی دارد که یکی از مهمترین پیام‌ها این است که جدایی از اهل بیت خسران را در بر خواهد داشت.

 

رحیمی با بیان اینکه دین اسلام بر اساس حق محوری، میلاد هیچ شخصی را عید معرفی نکرده است، ادامه داد: بر این اساس روزی رسما عید است که عده‌ای مامور شوند این ستون دین را نگه دارند و هر وقت انسان مسؤولیتی داشت و از عهده آن مسؤولیت برآمد و کامیاب شد و عود به مبدأ پیدا کرد و رجوع به اصل خویشتن کرد، عید محسوب می‌شود.

 

امام جمعه ابهر تاکید کرد: همه وظیفه داریم در مورد ستون عبادی و سیاسی دین حساس باشیم و در فکر محافظت و نگهداری از این ستون الهی باشیم که یکی از مهمترین ستون عبادی دین مسئله نماز و قرآن و ولایت مداری است و همه باید تلاش کنند جامعه از ناهنجاری‌ها بدور باشد و هیچ موقع مقصرسازی نکنیم.

 

وی امر به معروف و نهی از منکر عالمانه، آگاهانه و هوشیارانه را از وظایف همگانی دانست و ادامه  داد: مطالبه‌گری از مسؤولین برای حل مشکلات و حل گرفتاری‌های مردم از دیگر وظایف همگانی است.

 

رحیمی بیکاری، گرانی، تورم، نبود مسکن و فراهم نبودن مقدمات ازدواج را جزو آفت‌های جامعه امروزی دانست و گفت: همه باید تلاش کنند و در یک جمله اگر ما معروفات را تقویت نکنیم طبیعی است که منکرات در جامعه رنگ خواهند گرفت، پس یکی از مهمترین مطالبه ما باید این باشد معروفات را همه تقویت کنند.

 

کد خبر 1078128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha