شرکت ۱۴۰  نفر در دوره های آموزشی قالیبافی و گلیم بافی کانون صیاد شیرازی ملایر

ترکاشوند گفت: از ابتدای کرونا تا کنون ۱۴۰ نفر در دوره های آموزشی قالبیبافی و گلیم بافی زیر نظر کانون شرکت کرده اند که این افراد از روستای نازول، روستاهای اطراف، بوده و دوره ها به صورت ۳ تا ۴ ماهه برگزار شده است.

«جعفر ترکاشوند»در گفت وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت:  کانون فرهنگی هنری صیاد شیرازی ملایر به عنوان کانون معین یکی از فعالترین کانون‌های شهرستان ملایر و استان همدان  با بیش از دو دهه فعالیت و حدود ۸۰۰ نفر عضو  است. 

مدیر کانون فرهنگی، هنری  صیاد شیرازی روستای نازول ملایر با اشاره به فعالیت این کانون در همه برنامه‌ها و مناسبتها در طول سال های گذشته بیان کرد: از زمان شیوع کرونا فعالیتهای این کانون محدود شده اما تعطیل نشده است..

وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی قالیبافی و گلیم بافی توسط  این کانون گفت:  این دوره ها توسط کانون بیش از ۱۵ سال است که در حال انجام است وهمه کسانی که دردوره ها شرکت می کند بعد از آموزش و آزمون گواهی می گیرند و می توانند برای خود درآمد زایی داشته باشند

وی با بیان اینکه از ابتدای کرونا تا کنون ۱۴۰ نفر در دوره های آموزشی قالی بافی و گلیم بافی  زیر نظر کانون شرکت کرده اند  گفت: این افراد از روستای نازول، روستاهای اطراف، شهر سامن ، ملایر و.. بوده و دوره ها به صورت ۳ تا ۴ ماهه برگزار شده است.

وی با بیان اینکه این کلاسها با توجه به شرایط کرورکاشوند با بیان اینکه  این کانون قبل از کرونا در  نمایشگاههای تهران دارای غرفه بوده و محصولات محلی و صنایع دستی را عرضه کرده گفت: بعد از کرونا با توجه یه شرایط و نبود نمایشگاه این غرفه را نداشتم.

وی  برگزاری کلاسهای مشاوره، آموزش خانواده، مقابله با اعتیاد و.. را از دیگر فعالیتها این کانون دانست و گفت:  در این زمینه  آموزش ها برای همه مردم و اعضای کانون بوده است.

وی  با بیان اینکه از زمان شیوع کرونا تا کنون این کانون در جمع آوری و توزیع بسته‌های معیشتی، اجرای طرح سه شنبه‌های تکریم ضد عفونی معامعابر، اطلاع رسانی در خصوص رعایت مسائل بهداشتی و.. فعالیت داشته گفت: در حال حاضر نیز همه فعالیت ها و برنامه های  این کانون در سامانه بچه های  مسجد ثبت می شود  و بسیای از برنامه ها نیز به صورت مجازی برای اعضای کانون در حال انجام اس

مدیر کانون فرهنگی، هنری  صیاد شیرازی روستای نازول با بیان اینکه یکی از طرح های ما در کانون با عنوان  طرح لباس مهربانی است گفت: دراین زمینه خیران و نیکوکاران  با اهدای لباس و پوشاک ، قواره چادر،  پارچه لباس، پوشاک بچه گانه و...  به بانوان نیازمند کمک می کنند.

کد خبر 1078169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha