رفع موانع تولید و اشتغال با گازرسانی به صنایع نی ریز و بختگان

حسینی گفت: با گازرسانی به صنایع شرق فارس و شهرستان های نی ریز و بختگان، موانع تولید و اشتغال رفع خواهد شد و صنایع رونق می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «غلامعباس حسینی»، امروز (شنبه 2 مرداد) با اشاره به نقش گازرسانی به صنایع در جمع خبرنگاران گفت: گازرسانی به صنایع شرق فارس جانی دوباره می‌ بخشد و شرکت گاز فارس با این هدف اقدام به اجرای خط انتقال گاز تقويتی 16 اينچ به «مشكان» از توابع شهرستان نی ‌ريز کرده است.

مدیرعامل شرکت گاز فارس افزود: با اجرای این طرح و اتصال خط اصلی گاز نی ‌ریز به خط 42 اینچ، مشکل محدودیت مصرف گاز در شهرک صنعتی و کارخانه های فولاد غدیر، سیمان خاکستری، سیمان سفید، رینگ اسپرت، کربنات کلسیم، کوره های آجرپزی و دیگر واحد های تولیدی شرق استان فارس برطرف خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح بیش از 200 میلیارد تومان هزینه خواهد شد که پیامدهای مطلوبی همچون افزایش بهره ‌وری، توسعه صنایع و رفع موانع تولید و اشتغال، امکان تامین گاز مناطق روستایی و نواحی صنعتی شرق فارس برای بیش از ۴۰ سال را در پی خواهد داشت.

حسینی با تاکید بر اهمیت توسعه گازرسانی به شهرستان های نی ‌ریز و بختگان گفت: این شهرستان ها از قطب‌ های صنعتی جنوب کشور و نقطه تلاقی استان های فارس، کرمان و یزد هستند و تمام  جمعیت شهری آنها دارای گاز طبیعی شده اند و 91 درصد جمعیت روستایی و 90 درصد صنایع مستقر در این شهرستان ها گاز طبیعی دارند و با اجرای طرح تقویت فشار گاز منطقه، ضریب گازرسانی به واحدهای تولیدی شرق فارس به صد درصد خواهد رسید.

کد خبر 1078259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha