کانون‌های فرهنگی سرمایه‌های معنوی و اجتماعی کردستان هستند

حجت‌الاسلام علی رستمی گفت: کانون‌های فرهنگی مهمترین سرمایه‌های معنوی و اجتماعی در استان به شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام علی رستمی معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: در حال حاضر استان کردستان دارای 150 کانون فرهنگی تبلیغی با مجوز از سامانه طوبی است که در هفده حوزه تخصصی تعریف شده مشغول به فعالیت هستند.

 

وی با بیان اینکه این کانون‌ها به عنوان بازوی توانمند سازمان و قرارگاههای فرهنگی از مهمترین سرمایه‌های معنوی و اجتماعی در استان به شمار می‌روند، افزود: شاهد استقبال خوبی از طرف جوانان این استان به منظور تاسیس کانون به‌ویژه از سوی تحصیلکردگان دانشگاهی هستیم.

 

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته شاهد برگزاری دومین دوره انتخابات مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی بودیم که مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی با ترکیب 9 نفر عضو اصلی و 2 نفر علی ‌البدل تشکیل و مشغول به فعالیت شد.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان هدف از راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی تبلیغی استان را ایجاد انسجام و هماهنگی فکری و عملی در فعاليت‌هاي کانون‌های فرهنگی تبلیغی، شبکه سازی جبهه ارزشی انقلاب اسلامی و افزايش مديريت مشاركتي و جهادی در بین کانون‌های فرهنگی و تبلیغی و  شناسایی نخبگان و عناصر فعال عرصه‌های فرهنگی تبلیغی دانست.

 

 

حجت‌الاسلام رستمی خاطرنشان کرد: ایجاد کارگروه‌های تخصصی فرهنگی با اولویت، برنامه‌های جهادی، آموزشی، تربیتی، تحکیم خانواده، تولید محتوا در فضای مجازی، رصد آسیبهای اجتماعی نیز از دیگر اهداف تشکیل کانون‌های فرهنگی در استان است.

 

وی اضافه کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی در مناسبات با هدف اشاعه فرهنگ دینی در بین جوانان،  آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم درمناسبت‌های دینی از جمله ماه مبارک رمضان و آموزش احکام و تلاش در برای اشتغالزایی بانوان و غیره از جمله فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی در استان کردستان محسوب می‌شود.

 

 

 

کد خبر 1078283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha